• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 31970
+
-

داربی خسیس‌ها

معمولا قبل از داربی‌های تهران، بازیکنان 2 تیم از علاقه‌شان برای گلزنی سخن می‌گویند و بعضا حتی تصویری از صحنه گل‌زدن‌شان را هم طراحی می‌کنند. مثلا شجاع خلیل‌زاده گفته: «نوراللهی سانتر می‌کند، علیپور می‌سابد و من می‌زنم توی دروازه.» یعنی شجاع اگر دقیقه گل و نتیجه نهایی را هم می‌گفت، دیگر با خیال راحت تلویزیون را خاموش می‌کردیم و عصر پنجشنبه را چرت می‌زدیم! با همه این رجزخوانی‌ها اما داربی معمولا کم‌گل از آب در‌می‌آید و به‌ویژه این‌بار شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بازی امروز نباید آنقدرها پر‌گل باشد.
غیر از احتیاط‌هایی که معمولا در مورد این بازی بزرگ وجود دارد، اساسا برانکو و شفر هم در مقابل هم خیلی اهل ریسک نیستند.

این دو مربی از روز اولی که به پست هم خورده‌اند، کل‌کل سنگینی بین‌شان در‌گرفته و به هیچ‌وجه قصد ندارند برابر رقیب بازنده باشند. به همین دلیل هم در داربی رفت پارسال بعد از آنکه پرسپولیس با گل زودهنگام علیپور از روی نقطه پنالتی جلو افتاد، رو به دفاع فشرده آورد و توانست تا انتهای بازی از همین یک گل محافظت کند. عین این سناریو در بازی برگشت برای استقلال تکرار شد؛ به این ترتیب که آنها با گل وریا غفوری در نیمه اول جلو افتادند و پس از آن در سراسر نیمه دوم مطلقا دفاع کردند. وقتی 2رویارویی قبلی برانکو و شفر که تازه ستاره‌هایی مثل مسلمان، امیری، محرمی، تیام، جپاروف و امید ابراهیمی در آنها حاضر بوده‌اند فقط 2 گل داشته، سخت است که انتظار داشته باشیم داربی امروز با ستاره‌های کمتر، پرگل‌تر از این حرف‌ها از آب در بیاید.

به علاوه در لیگ امسال هر 2 تیم در خط دفاعی خوب کار کرده‌اند؛ پرسپولیس فقط 2 گل خورده و استقلال هم تنها 3 گل دریافت کرده است. در حالت عادی حضور بیرانوند و رحمتی هم درون دروازه، احتمال پرگل از آب در آمدن بازی را قدری کاهش می‌دهد. باید به این فاکتورها ضعف خط حمله استقلال را هم اضافه کرد؛ تیمی که امسال فقط 5گل زده و در 4مسابقه اصلا موفق به گلزنی نشده است. همچنین پرسپولیس 5روز بعد از بازی امروز، مسابقه مرگ و زندگی با السد را در پیش دارد و طبیعی است که مخصوصا اگر زود به گل برسد، با مدارای بیشتری بازی را ادامه خواهد داد. کنار هم قرار‌دادن همه اینها خبر از آن می‌دهد که احتمالا داربی کم‌گلی در راه است؛ هرچند بزرگ‌ترین پوئن این مسابقه پیش‌بینی‌ناپذیر بودن آن است و شاید یک اتفاق، کل معادلات بازی را به هم بریزد. کاش چنین اتفاقی رخ بدهد!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :