• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 31965
+
-

قرمزِ روشن

   اگر پرسپولیسی‌ها بیشتر از حریف به بردن این داربی امیدوار باشند، اصلا اشتباه نکرده‌اند. رنگ قرمز در هفته‌های اخیر بسیار پررنگ‌تر از آبی‌ بوده است. به جدول لیگ نگاه کنید؛ قهرمان 2 دوره اخیر باز هم شروع قدرتمندانه‌ای داشته، 4برابرِ استقلال برده و 2برابر این تیم امتیاز گرفته است. بهانه آبی‌ها برای رقم‌خوردن این نتایج، قرعه لیگ‌برتر بود و اشاره به اینکه پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی بازی‌های ساده‌تری داشته و هنوز با تیم بزرگی روبه‌رو نشده است، بهانه‌ای که با پیروزی دراماتیک مقابل الدوحیل کاملا رنگ باخت. قرمزها که در لیگ هنوز به تیم‌های مدعی برخورد نکرده‌اند در آسیا به مدعی‌ترین تیم غرب رسیدند و برنده شدند تا نشان‌دهند «برنده بودن» این روزها به خصلت آنها تبدیل شده است. آنها یک هفته بعد سپیدرود را هم در روز کم‌فروغ خط حمله‌شان شکست دادند تا معلوم شود حتی در روزهای بدشان هم خوب نتیجه می‌گیرند. این تیم بازیکنان زیادی از دست داده اما شخصیت پیروزی و قهرمانی را از فصل گذشته با خودش به این فصل آورده است.

   حتی ترافیک بازی‌های سخت پرسپولیس هم مانعی برای برتری این تیم در داربی نخواهد بود. قرمزها 5روز بعد از داربی باید به دیدار السد بروند و شاید اینطور به‌نظر برسد که در فاصله 5روز تا یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ خود، باید تیم محتاط‌تری نسبت به استقلال باشند. اما برانکو و شفر هر دو این احتمال را رد کرده‌اند: «در جو عجیب و پرهیجان داربی، شما اصلا نمی‌توانید به بازیکن‌تان بگویید آرام و بااحتیاط بازی کند، چون تقاضای بیهوده‌ای است. این مسابقه‌ای نیست که در آن بتوانید انگیزه و جنگندگی بازیکنان خود را مهار کنید...» بنابراین سربازان سرخ‌پوش امشب بی‌پروا خواهند جنگید. داربی تهران تحت‌تأثیر هیچ مسابقه‌ای قرار نمی‌گیرد، این آسیاست که ممکن است فدای تهران شود.

   داربی تهران پیش‌ترها یک قانون نانوشته داشت؛ قانونی که می‌گفت نتیجه داربی هیچ ربطی به فرم 2 تیم ندارد و تیمی که در هفته‌های قبل بهتر بوده الزاما برنده داربی نخواهد بود. این قانون نانوشته می‌توانست تنها نقطه آرامش آبی‌ها باشد و آنها را به بازی امروز امیدوار کند. اما انگار این قاعده فقط مربوط به مربیان ایرانی بوده و شفر و برانکو سروکاری با آن ندارند. در 2 جدال قبلی میان پیرمرد آلمانی و پروفسور کروات، هر بار تیم برتر پیروز شده و نتیجه بازی کاملا بر پیش‌بینی‌های فنی منطبق بوده است. در بازی رفت، شفرِ تازه‌وارد با هیچ قانون نوشته و نانوشته‌ای حریف برتری برانکو نشد و امتیازات را تقدیم کرد. در بازی برگشت اما استقلال در اوج آمادگی بود و باز هم تیم ضعیف‌تر چاره‌ای جز قبول شکست نداشت. شفر و برانکو قوانین گذشته داربی تهران را نقض کرده و قانون جدیدی برای این دوئل وضع کرده‌اند؛ قانونی که حکم به برتری پرسپولیس در داربی امشب می‌دهد. شما حکم به برتری کدام تیم می‌دهید؟ تیمی که سومین خط حمله ضعیف لیگ را دارد یا تیمی که حتی «آدام»هایش هم گل می‌زنند؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید