با فاصله کمی از وقوع حادثه تلخ اهواز، واکنش رسانهها و پوششهای خبری آغاز شد که لحن و شیوه تنظیم اخبار هر رسانه، موضع آن رسانه در برابر این اقدام تروریستی را نشان میداد. دور از تصور نبود که رسانههای فارسیزبان لندننشین موضعی غیراز همدردی داشته باشند اما واکنشهای رسانههای دیگر و فضاهای اجتماعی مجازی خیلی زود آنها را به چالش کشید و مجبور به واکنش کرد. ابتدا بیبیسی که بهجای استفاده از واژه حمله تروریستی از حمله به رژه نظامیان و حادثه تیراندازی اهواز در خبرهایش استفاده میکرد مجبور به تغییر رویه شد و سپس شبکه تلویزیونی ایران- اینترنشنال -که در گفتوگویی تلفنی در روز حمله میزبان سرکرده گروه تروریستی الاحواز بود بعد از اعتراضات بسیار افکار عمومی، هرچند تغییر موضع نداشت اما مجبور به توضیح درباره این عملکرد خود شد.
چالشهای رسانهای
در همینه زمینه :