• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 13 دی 1396
کد مطلب : 3159
+
-

چطور روی موبایل سریع‌تر تایپ کنید

تایپ روی صفحات لمسی به‌شدت ساده‌تر از گوشی‌های قدیمی شده؛ با این حال می‌توان با چند روش ساده، سرعت تایپ را با استانداردهای حال حاضر گفت‌وگوهای اینترنتی بالاتر برد.  

نصب Gboard

اضافه کردن یک کیبورد کارآمد ازجمله مهم‌ترین عواملی است که باعث افزایش سرعت تایپ می‌شود. Gboard که قبلا با عنوان کیبورد گوگل شناخته می‌شد، انتخاب خوبی برای گفت‌وگوهای اینترنتی محسوب می‌شود.

 

اضافه‌کردن ساده ایموجی یکی از راه‌های سریع اضافه‌کردن ایموجی در Gboard، لمس طولانی آیکون اضافه‌کردن شکلک است. حالا یک نوار جست‌وجو ظاهر می‌شود که شما به‌راحتی می‌توانید با تایپ انگلیسی حالت دلخواه، در میان انبوه شکلک‌های مختلف، به ایموجی خود برسید. در کنار این موضوع، یک آیکون کوچک برای کشیدن نیز در نوار جست‌وجو خواهید دید که با طراحی ساده ایموجی مورد نظر و جست‌وجو از این طریق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تایپ سریع اعداد و علائم به‌صورت معمول شما برای تایپ عدد و علائم نیاز به رفتن به صفحه اعداد دارید اما اگر از آن دست کاربرانی هستید که مجبور به تایپ اعداد زیادی می‌شوید، با رفتن به تنظیمات Gboard و منوی  Preferences، گزینه Number row را فعال کنید تا بالای حروف شما اعداد نمایش داده شوند. اگر به داشتن این ردیف هم علاقه‌ای ندارید، راه‌حل دیگری وجود دارد. با لمس طولانی روی برگه اعداد و کشیدن به سمت عدد مورد نظر، عدد مربوط تایپ شده اما صفحه کیبورد کماکان روی حروف باقی می‌ماند.

 

 استفاده ازپیشنهاد کلمه فعال‌کردن گزینه پیشنهاد کلمه، در بسیاری از موارد می‌تواند سرعت تایپ شما را بیشتر کند اما به واسطه تنوع نوشتار کلمات فارسی ممکن است در بسیاری موارد به آن چیزی که می‌‌خواهید دست پیدا نکنید. برای اضافه‌کردن کلمات مورد نظر خود به Gboard Settings > Text correction رفته و با لمس گزینه  Next-word suggestions ابتدا این گزینه را فعال کنید و سپس از طریق گزینه‌‌های Personalized suggestions اقدام به شخصی‌سازی کنید. فعال‌سازی‌ گزینه Suggest contact names در این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بنوانید اسامی حاضر در مخاطبان خود را در گفت‌وگوهای خود وارد کنید.

 

استفاده از کدهای شخصی شما می‌توانید به Gboard آموزش دهید تا با حروف کوتاه قراردادی، جملاتی که زیاد استفاده می‌کنید را وارد کند؛ مثلا وقتی می‌نویسید «سبخ»، صفحه کلید جمله «سریعا بیا خونه» را برای شما تایپ کند. برای این‌کار ابتدا باید Texpand را نصب کرده و سپس به‌راحتی با کلید + در آن برنامه کلمات مورد نظر و جملات مرتبط با آن را اضافه کنید. از دیگر کیبوردهای خوب بازار موبایل Swiftkey است که به‌واسطه راه‌حل خوبش برای کشیدن بین حروف یکی از بهترین کیبوردها برای تایپ سریع به شمار می‌رود و با پشتیبانی از زبان فارسی و 150زبان دیگر جزو برترین‌ها محسوب می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید