• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31579
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

سه‌شنبه  3 مهر

شجریان در قونیه- کیخسرو پورناظری و همایون شجریان در قونیه کنسرت رایگان اجرا می‌کنند. روز بزرگداشت مولانا بهانه‌ای شده تا سوم مهرماه فستیوال موسیقی «صوفیه»، میزبان تیم کیخسرو ناظری، همایون شجریان، تهمورس پورناظری و سهراب پورناظری باشد. این فستیوال هر سال توسط خانواده چلبی (نوادگان مولانا) و وزارت فرهنگ ترکیه برای بزرگداشت مقام مولانا انجام می‌شود و بنا به سنت فستیوال، ورود همگان آزاد است و بلیتی برای آن فروخته نمی‌شود. این برنامه نخستین اجرای همایون شجریان با همراهی گروه تنبور شمس است و قرار است آثاری جدید از ساخته‌های کیخسرو پورناظری در این فستیوال اجرا شود. این احتمال وجود دارد که روز اجرای کنسرت با سفر گروهی از ایرانی‌ها به قونیه همزمان باشد. علاوه براین امکان تماشای ویدئوی این اجرا در فضای مجازی وجود دارد.

ایران زیر باران - پاییز فصل باران است ولی ظاهرا امسال پاییزی بسیار پرباران را پیش رو داریم. گرچه نگاه کردن به باران از پشت پنجره لذتبخش است ولی آنهایی که باید در چنین روزهایی پا به خیابان بگذارند یا در جاده‌ها برانند اوضاع متفاوتی دارند؛ بنابراین به یاد داشته باشید که از فردا سوم مهرماه، اغلب شهرهای ایران درگیر باران می‌شوند. پیش از این، مسعود حقیقت (رئیس شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور) درباره وضعیت هوای نقاط مختلف ایران در مهرماه، به خبرگزاری ایسنا گفته بود: تا سوم مهرماه در استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و زنجان، بارش‌ها بالاتر از نرمال خواهد بود. در همین بازه زمانی، در بقیه استان‌ها بارندگی در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.



تروکاژ در تالار محراب - نمایش «تروکاژ» ،۳مهر در نخستین روز اجرایش، در سالن اصلی تالار محراب از ساعت۱۹:۳۰ به‌ مدت یک ساعت و ۳۵دقیقه روی صحنه خواهد رفت. بلیت این نمایش که به بهای 25هزار تومان به فروش می‌رسد، به کارگردانی محمدرضا قلی‌پور و بازی سوده ازقندی، فرشته فرشاد، محمد‌طیب طاهر، یوحنا حکیمی، حامد قریشی، معصومه عزیزمحمدی و علی ابراهیمی خواهد بود. دوبلورهای این نمایش‌ رؤیا افشار، محسن بهرامی و... هستند. در خلاصه این نمایش در کاتولوگ‌ آمده است: اینان کیستند که اینگونه بر صحنه خاطره‌ساز می‌شوند؟ وقت دلدادگی فرا می‌رسد. انتقامی دیگرگون بر خط شک و تردید. اثری که مانند آن را تاکنون ندیده‌اید. تروکاژ، فصل نارو به رفاقت و جدال عشق و خیانت. وقتی دخترانگی مردانه فریاد می‌کشد، مرگ را باور کن. شاید بد نباشد بدانید که برای رفتن به تالار محراب باید خیابان ولیعصر را به سمت جنوب بروید و در چهارراه امام‌خمینی دنبال تالار محراب بگردید. تروکاژ برگزیده ششمین جشنواره تئاتر شهر است.



علامت و اشارات - فردا آخرین فرصت برای تماشای نمایشگاه «علامت» است. این نمایشگاه شامل عکس، نقاشی، مجسمه و سرامیک با موضوع محرم است و از روز جمعه ۲۳ شهریورماه در خانه هنرمندان (در نگارخانه‌های ممیز، میرمیران، زمستان و پاییز) شروع به‌کار کرده و تا سوم مهر‌ماه ادامه دارد. البته نمایشگاه دیگری با موضوع محرم هم در گالری Ag برپا است. نمایشگاه «اشارات» مجموعه‌ای از عکس‌های مهرعلی رزاق‌منش است. او در این مجموعه روی موضوع شهر در روزهای محرم کار کرده و هدفش نشان‌دادن تغییرات ظاهری شهر در روزهای محرم بوده است. برای تماشای عکس‌های او می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید: خیابان کریمخان، خیابان عضدی‌جنوبی، پلاک ۴۳.



به یاد روزهای باشکوه - سال‌هایی نه چندان دور، مسابقه تیم‌های فوتبال اینتر-  فیورنتینا یکی از مهم‌ترین بازی‌های فوتبال باشگاهی در جهان به شمار می‌رفت. آن زمان تیم‌های ایتالیایی بهترین بازیکنان کره زمین را در اختیار داشتند و اغلب جام‌های اروپایی را تصاحب می‌کردند. هر فصل از رقابت‌های باشگاهی در ایتالیا (سری آ) با حضور تیم‌های قدرتمندی شروع می‌شد که تا پایان فصل برای قهرمانی می‌جنگیدند و تماشاگران بی‌شماری را به رقابت خود مشغول می‌کردند. میان مدعیان قهرمانی نام تیم‌های اینتر و فیورنتینا هم دیده می‌شد. این 2 تیم امشب در آغاز هفته ششم سری آ با هم بازی می‌کنند. این بازی به 2 دلیل مهم‌ترین مسابقه فوتبال فردا شب در اروپاست؛ اول اینکه تماشای این بازی خاطره‌های جذاب گذشته را برای طرفداران فوتبال ایتالیا زنده می‌کند و دوم اینکه فردا سه‌شنبه است و تمام بازی‌های مهم هفته پیش از این در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شده‌اند. بنابراین فردا شب اینتر - فیورنتنا تنها انتخاب جذاب برای طرفداران فوتبال است. این بازی ساعت 5/10شب در ورزشگاه اختصاصی تیم اینتر برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید