• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31456
+
-

نرخ بالای بی‌سوادی در سیستان‌ و بلوچستان

سیستان ‌و بلوچستان استان محرومی است که در بسیاری از شاخص‌های توسعه پیشرفت چندانی نداشته. با وجود این‌که امسال قبولی دانش‌آموزان زیادی از این استان در کنکور پزشکی مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اما همچنان کودکان و نوجوانان بسیاری در سیستان ‌و بلوچستان امکان تحصیل ندارند. آماری که این استان را در جایگاه سوم بازمانده‌های از تحصیل قرار داده است. 

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان این‌که از میان  بازماندگان از تحصیل این استان امسال 45 هزار نفر به مدرسه می‌روند، به همشهری می‌گوید: رشد نرخ سواد در سیستان‌ و ‌بلوچستان از میانگین جهانی بیشتر است.
علیرضا نخعی با بیان این‌که امسال 720 هزار دانش‌آموز در این استان به مدرسه می‌روند،‌ می‌افزاید: نرخ باسوادی سیستان‌ و بلوچستان  پیش از انقلاب ۲۹ درصد بوده است که این رقم امسال ۸۴ درصد است. با این همه همچنان نرخ بی‌سوادی در این استان بالاست و به همین دلیل باید معتمدان، متنفذان، علما و روحانیون، نمایندگان مجلس اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در این زمینه با ما مشارکت کنند. 
وی با اظهار امیدواری از این‌که هیچ دانش‌آموزی از حضور در مدرسه بازنماند، تصریح می‌کند: برای بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه برای کلاس‌های کمتر از ۲۰ نفر و حتی پایین‌تر از آن هم کلاس درس ساخته شده است. همچنین امسال بیش از 300 مدرسه به مدارس استان اضافه شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید