• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31454
+
-

بازگشت هزار دانش‌آموز به مدارس آذربایجان ‌غربی

امروز در آذربایجان‌ غربی 583 هزار و 807 دانشِ‌آموز به مدرسه رفتند. با وجود این، هم‌چنان 134 هزار و 159 کودک و نوجوان 6 تا 18 ساله در این استان از تحصیل محرومند.

آذربایجان غربی با این آمار جایگاه پنجم بازمانده‌های از تحصیل در کل کشور را دارد.  مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان ‌غربی در این باره به همشهری می‌گوید: بیشتر بازمانده‌های از تحصیل در مقطع متوسطه دوم و اغلب آنها ساکن مناطق شمالی چون چالدران، ماکو و خوی هستند. ابراهیم محمدی دلایل فرهنگی و اقتصادی را بیشترین عامل بازماندگی از تحصیل در استان معرفی می‌کند و می‌افزاید: مخالفت با ادامه تحصیل دختران، نقص در اجرای قوانین و کار در سنین پایین برای کمک به تامین معاش خانوار برخی از دلایل این اتفاق است.  او با بیان این‌که ترک تحصیل دانش‌آموزان بیشتر به عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خارج از مدرسه برمی‌گردد، تصریح می‌کند: تلاش‌های آموزش و پرورش در برابر این عوامل تاثیر چندانی ندارد، اما با این همه با تشکیل کارگروه انسداد مبادی بی‌سوادی، به شناسایی خانه‌به خانه بازماندگان از تحصیل اقدام می‌کنیم.  

محمدی با بیان این‌که با توزیع کتاب و نوشت‌افزار رایگان، بیمه رایگان و برگزاری کلاس‌های جبرانی حدود هزار نفر از بازماندگان از تحصیل به مدرسه بازگشته‌اند، اظهار می‌کند: بازگشت به مدرسه همه بازماندگان از تحصیل نیازمند همکاری ارگان‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و قضایی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید