• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31431
+
-

به کارگیری نیرو خارج از چارچوب در شهرداری بندرعباس

اعضای شورای شهر خواستار پاسخ شهردار بندرعباس درباره استخدام‌های خارج از چارچوب شدند

کلانشهر
به کارگیری نیرو خارج از چارچوب در شهرداری بندرعباس

مشکل به‌کارگیری غیرقانونی نیروی انسانی در شهرداری بندرعباس بار‌ها از سوی شورای این شهر مطرح شده ‌است اما شهرداری بدون اعتنا به آن همچنان جمع بزرگی از این نیرو‌ها را به‌کار گرفته است.
به گزارش همشهری، تابستان امسال، شورای شهر بندرعباس صحنه اخطار‌ها و انتقاد‌های متعدد اعضای شورای شهر درباره هزینه‌‌کردهای شهرداری برای نیرو‌های نامشخصی بود که در بخش‌های مختلف این سازمان استخدام شده‌اند. معیار استخدام این افراد و دلیل اینکه چرا از شهرداری حقوق دریافت می‌کنند حتی برای شورای شهر معین نشده است.
یک عضو شورای شهر بندرعباس در این‌باره گفت: جوانان تحصیلکرده و کارآمد زیادی بیکار هستند درصورتی‌که افرادی بدون هیچ توجیهی به‌عنوان کارمند و نیروی شهرداری در حال کارکردن هستند. روی صحبت من با آقازاده‌هایی است که در راستای اهداف مشخص و با باندبازی و جناحی عمل‌کردن نیروهایی را جذب شهرداری کرده‌اند.اسماعیل بواشه، افزود: براساس پیگیری‌ها، فهرست۱۳۰ نیروی جذب‌شده به شهرداری در سال گذشته جمع‌آوری‌شده است. در این میان برخی نیروهای قراردادی جذب بدنه اداری شده‌اند. اکنون می‌بینیم که باندبازی و فامیل‌بازی بدنه شهرداری را ضعیف کرده و جلوی پویایی را گرفته است.

او تأکید کرد: در جلسه پنجاه‌ونه این شورا فهرستی از نیروهایی را  که به‌صورت غیرقانونی در شهرداری به‌کار گرفته‌شده‌اند اعلام کردم اما نماینده شهرداری تمام گفته‌های مرا انکار کرد. شهرداری باید پاسخگوی عملکرد خود به شورا باشد.جلساتی که در شورای شهر بندرعباس با موضوع رسیدگی به نیرو‌های شاغل در شهرداری برگزار می‌شد، منحصر به صحبت‌های بواشه نبود و دیگر اعضا نیز به روند نابسامان استخدام‌ها در شهرداری معترض بودند.
رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در این‌باره گفت: با توجه به اختلاف گفته‌های نماینده شهرداری درباره استخدام نیرو و نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقات در این خصوص، نظارت بر شهرداری را بیشتر می‌کنیم.

 اسلام باوقار اظهار کرد: ما باید به‌دنبال اجرای عدالت در تقسیم‌کار در نیروهای ورودی شهرداری باشیم نه اینکه فردی با دیپلم میز ریاست را داشته باشد و شخصی با مدارک عالی به‌عنوان کارگر مشغول باشد و از تخصص او استفاده نشود.او تأکید کرد: موضوع استخدام نیرو در شهرداری به استفاده از افراد سفارشی که متعلق به گروه یا افرادی خاص هستند بازمی‌گردد؛ زیرا براساس تحقیقات بسیاری از این افراد به طیف‌ها و افراد خاص وابسته هستند.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز دراین‌باره اظهار کرد: با توجه به شبهات و مشکلات زیاد شهرداری در استخدام نیروهای غیرقانونی تقاضای این را دارم که این افراد شناسایی و اخراج شوند.

آبتین امیری گفت: در دولت گذشته استخدام و جذب نیرو به‌صورت حاکمیتی بر شهرداری‌های کشور تحمیل و باعث به‌وجود آمدن نیروهای مازاد می‌شد اما مگر می‌شود نیروها را اخراج کرد؟بی‌اعتنایی شهرداری به اعتراضات اعضای شورای شهر به جایی رسید که یکی از آنها اظهار کرد: ساختار شهرداری‌ها به‌گونه‌ای است که فساد و رانت‌خواری در آن زیاد اتفاق می‌افتد. برای رسیدن به جامعه شهری سالم باید شورای شهر نظارت محکمی بر عملکرد شورا داشته باشد و به مردم گزارش ارائه دهد. پرویز سالاری افزود: بسیاری از نهادهای دولتی کارهایی را انجام می‌دهند که شهرداری باید جلوی آن را بگیرد اما در این خصوص هیچ نظارت درستی وجود ندارد.
خبرنگار روزنامه همشهری بار‌ها تلاش کرد که درباره اظهارات اعضای شورای شهر با شهردار بندرعباس تماس برقرار کند اما نه شهردار و نه مسئول روابط عمومی شهرداری به این تماس‌ها پاسخ ندادند.

درحالی‌که با فرارسیدن نیمه دوم سال شهرداری‌های کشور به‌دنبال برنامه‌ریزی و فعالیت در نیمه دوم سال هستند، شهرداری بندرعباس درگیر پرداخت حقوق به جمع بزرگی از نیرو‌هایی است که مشخص نیست به چه دلیل و در چه جایگاهی مشغول به کار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید