• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31291
+
-

250 هزار دانش‌آموز یزدی

سارا گلابگیریان|  یزد- خبرنگار:

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد می‌گوید: در سال تحصیلی جدید 250 هزار دانش‌آموز در 1981 مدرسه و 10 هزار و 138 کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد. «عباسعلی دانافر» ادامه می‌دهد: این تعداد دانش‌آموز شامل 18 هزار و 630 دانش‌آموز دوره پیش‌دبستانی، 136 هزار و 70 دانش‌آموز دوره ابتدایی، 50 هزار و 830 دانش‌آموز دوره متوسطه اول و 42 هزار و 873 دانش‌آموز دوره متوسطه دوم است. 

وی تعداد دانش‌آموزان تبعه خارجی استان را نیز 14 هزار و 944 نفر اعلام می‌کند و می‌گوید: این دانش‌آموزان که 4 هزار نفر آنها از اتباع غیرمجاز هستند، عمدتاً در کنار دیگر دانش‌آموزان یزدی به تحصیل مشغول خواهند شد. دانافر بیان می‌کند: آمار دقیقی از بازماندگان از تحصیل به دلیل مهاجرت‌ها در اختیار نیست، اما قطعا در هیچ جای استان به دلیل عدم خدمات آموزشی شاهد محرومیت دانش‌آموزی از تحصیل نیستیم و اگر کسی موفق به تحصیل نشده، به دلیل بی‌میلی برخی والدین برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس است. 
وی درباره کیفیت فضاهای آموزشی استان برای شروع سال تحصیلی می‌گوید: 35 درصد از کلاس‌های درس موجود در استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند. البته با آماده‌سازی 230 کلاس درس جدید در قالب 44 طرح برای آغاز سال تحصیلی، سعی کردیم این مشکل رفع شود. 


شعار سال تحصیلی جدید 

مدیر کل آموزش و پرورش استان شعار سال تحصیلی جدید را «مدرسه زندگی، نشاط و پویایی، عدالت آموزشی» بیان می‌کند و می‌افزاید: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش اصلاح نگرش و ذائقه خانواده‌ها و جامعه به مقوله آموزش و پرورش و مدرسه است.

دانافر اعلام می‌کند: مراسم نواختن زنگ مهر و بازگشایی رسمی مدارس به صورت نمادین صبح امروز با حضور مسئولان استان در مدرسه شهید خلیل کارگر شهر میبد برگزار می‌شود. البته جشن شکوفه‌ها و جشن غنچه‌ها در روز 31 شهریور به ترتیب ساعت 8 صبح در دبستان شهید بستانی و 10 صبح در پیش‌دبستانی سرای دانش نو شهر یزد برگزار شد.

وی ادامه می‌دهد: اولین نماز ظهر و عصر سال تحصیلی نیز با امامت آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد در دبیرستان طوبی اقامه خواهد شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر این‌که یکی از رویکردهای آموزش و پرورش اصلاح نگرش و ذائقه خانواده‌ها و جامعه به مقوله آموزش و پرورش و مدرسه است ادامه می‌دهد: مدرسه موفق بر خلاف نگاه عمومی جامعه به جای پرورش دانش‌آموزان برای کنکور باید برای آماده‌سازی آنها برای زندگی موفق در جامعه تلاش کند و مدرسه زندگی باشد. وی از راهبردهای این تغییر نگرش را اصلاح تدریجی آزمون‌ها، جایگزین کردن جشنواره‌های دانش‌آموزی و فعالیت‌های گروهی به جای رقابت‌های فردی، کاهش تکلیف مدرسه به‌ویژه در دوره ابتدایی و نیز سیاست کاهش استرس و اضطراب در بین دانش‌آموزان بیان می‌کند. دانافر می‌گوید: اجرای متوازن سند تحول بنیادین، ارتقای کیفیت و جایگاه مدارس به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت، نهادینه کردن جهت‌گیری‌های فرهنگی در برنامه‌ها و تمرکز بر عدالت‌محوری با توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته نیز از دیگر راهبردهای آموزش و پرورش در استان است.

وی اعلام می‌کند: البته نوسازی مدیریتی در آموزش و پرورش نیز راهبردی ضروری است و آموزش و پرورش نیازمند مدیرانی است که با رویکردهای نوین تعلیم و تربیت آشنا باشند و بتوانند آنها را به کار گیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار می‌کند: بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی امروز جامعه با خروجی آموزش و پرورش فاصله دارد. از این رو باید تلاش کنیم که خدمات آموزش و پرورش متناسب با این نیازها ارائه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید