• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 27 شهریور 1397
کد مطلب : 31042
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9ArP
+
-

آزادی گروگان 7 ساله 15روز پس از گروگان‌گیری


4مرد جوان که با یکی از دوستان‌شان اختلاف مالی داشتند برای برطرف کردن این اختلاف پسر 7ساله دوست‌شان را به گروگان گرفتند و 15روز تمام او را در خانه‌ای روستایی زندانی کردند اما سرانجام پلیس آنها را به دام انداخت و گروگان‌شان را آزاد کرد. به گزارش همشهری، این گروگانگیری روز یازدهم شهریور‌ماه در یکی از خیابان‌های زاهدان اتفاق افتاد.
آن روز پسری 7ساله از خانه‌شان بیرون آمد و کمی آن طرف‌تر مشغول بازی شد. چند دقیقه بعد اما چند نفر سوار بر یک خودرو از راه رسیدند و یکی از آنها سراغ پسربچه رفت و او را به زور سوار خودرو کرد و با خود برد. دقایقی از ربودن پسربچه می‌گذشت که مادرش متوجه ناپدید‌شدن او شد. او ابتدا فکر می‌کرد پسربچه برای بازی با دوستانش از خانه دور شده اما هیچ‌یک از دوستانش او را ندیده بودند. به همین دلیل از پلیس کمک خواست. مأموران مشخصات پسربچه را ثبت کردند و تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن پسربچه آغاز شد تا اینکه چند روز بعد مرد ناشناسی با پدر پسر 7ساله تماس گرفت و از او باج‌خواهی کرد. مرد ناشناس گفت که برای رهایی پسربچه 100میلیون تومان می‌خواهد. با روشن شدن ابعاد تازه از مفقود‌شدن پسربچه تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد. مأموران با تحقیق از پدر کودک ربوده شده به‌دنبال شناسایی آدم ربایان بودند. در این میان معلوم شد که پدر این کودک از مدتی قبل با چند نفر از دوستانش اختلاف مالی داشته و ممکن است آنها در این گروگانگیری دخیل باشند.  تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه روز 23شهریور 3نفر به‌عنوان مظنون دستگیر شدند. آنها در همان تحقیقات مقدماتی به ربودن پسر 7ساله اعتراف کردند و گفتند  که به‌دلیل اختلاف با پدر کودک او را ربوده‌اند. آنطور که معلوم بود آنها همدست دیگری نیز داشتند که از گروگان‌شان نگهداری می‌کرد.

به این ترتیب مأموران راهی اسارتگاه پسربچه که روستایی در حوالی زاهدان بودشدند و توانستند با دستگیری چهارمین آدم ربا، پسربچه 7ساله را پس از 15روز اسارت آزاد کنند.

    هیچ آسیبی به گروگان نرسید



سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در‌این‌باره به همشهری گفت: با وجود اینکه گروگانگیران پسر 7ساله را در منطقه‌ای روستایی و دور افتاده زندانی کرده بودند اما رفتار خوبی با او داشتند و هیچ آسیبی به وی وارد نکرده بودند. آنها در اعترافات‌شان گفتند که چون از مدتی قبل از پدر گروگان‌شان طلبکار بودند و نتوانستند طلب‌شان را وصول کنند نقشه این آدم ربایی را طراحی و اجرا کردند. به‌گفته وی متهمان در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :