• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 27 شهریور 1397
کد مطلب : 31036
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


@  به وعده‌هایشان عمل کنند
سلام. سخنان رئیس قوه قضاییه خطاب به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور مبنی بر اینکه نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد هرچند اقدامی امیدوار‌کننده بود، اما انتظار می‌رفت این سخنان تبلیغاتی نبوده و در حد شعار نباشد و مردم شاهد فاز اجرایی آن نیز باشند. متأسفانه پس از این سخنان فقط یک مورد دستور انتشار تصویر دو قاضی جوان را شاهد بودیم که آنهم تصویر عکس کارت ملی آنها بود و چهره فعلی آنها را مشخص نکرد. مردم انتظار دارند مسئولان به وعده‌هایشان عمل کنند.
 

2436...0912


   سردرگمی مشتریان
باسلام. برخی فروشگاه‌های بزرگ از جمله کورش برچسب قیمت کالاها را با قیمتی که پای صندوق محاسبه می‌شود تا 3برابر کمتر قید می‌کنند که این اقدام نه‌تنها باعث سردرگمی مشتری می‌شود بلکه بازرسان را هم اگر مراجعه کنند اغفال می‌کند. لطفا اینگونه موارد را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
 
6253...0919


   قاچاق سازمان یافته
سلام. در روزنامه دوشنبه 26شهریور در مورد قاچاق سازمان‌یافته سوخت نوشته بودید که روزانه 40میلیون لیتر از طریق مرزهای شرقی کشور به‌وسیله شلنگ‌هایی که بعضا طول آنها به 20کیلومتر هم می‌رسد با پمپاژ به پاکستان قاچاق می‌شود! واضح است که اینگونه اقدامات نمی‌تواند توسط افراد خرده‌پا صورت بگیرد. مسئولان باید با شناسایی اینگونه شبکه‌های مافیایی آنها را دستگیر و به‌عنوان مفسدان اقتصادی اعدام کنند.
 
0846...0936


@نظارت بر واردات
سلام. از مسئولان در وزارت اقتصاد درخواست می‌کنیم که اگر مجوز واردات اولیه را به هر فرد یا دستگاهی واگذار می‌کنند به گونه‌ای آنها را متعهد کنند تا با قیمت مشخصی به تولیدکنندگان بفروشند. نقش سازمان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اینجا باید کاربرد داشته باشد. این درحالی است که متأسفانه واردکنندگان مواد اولیه را به قیمت پایین دریافت کرده ولی به تولیدکنندگان با قیمت‌های نجومی می‌فروشند. چرا دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود در این‌باره عمل نمی‌کنند؟
 
1958...0263


   تولید و اشتغال
باعرض سلام و درود بی‌پایان وخداقوت. چندسالی است سلسله گزارش‌ها و مستندهای زیادی درباره تولید و اشتغال وکارآفرینی ساخته می‌شود که این نوعی تشویق و ترغیب در این عرصه بسیار مهم محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌شود این سوژه‌ها به همراه شعار امسال(حمایت ازکالای ایرانی) تبدیل به سوژه‌ای برای ساخت انواع فیلم و سریال‌های تلویزیونی جذاب شوند تا آثارعملی خود را بیشتر و بهتر نمایان کنند.
 
6263...0938


   آزادسازی قیمت‌ها
سلام. اقتصاد موفق فرمول مشخصی دارد که این روزها روزنامه همشهری به خوبی سعی در تبیین آن برای مردم دارد. هرچند اقتصاد آزاد یا آزادسازی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت موجب نارضایتی مردم خواهد شد، اما باید این موضوع را برای مردم خوب تبیین کنیم که این اقدام در بلندمدت باعث حل مشکلات خواهد شد.
 
3865...0902


   عدم‌ مماشات با محتکران
سلام. کشف کالاهای احتکار شده در برخی شهرهای کشور حاکی از آن است که عده‌ای سودجو همسو با دشمن قصد دارند با انبار‌کردن کالاهای اساسی مردم در کشور جنگ روانی راه بیندازند. کسانی که مرتکب احتکار کالا می‌شوند، خواه این افراد حقیقی باشند یا حقوقی، باید با شدت عمل با آنها برخورد شود. امیدواریم مسئولان در دولت و قوه قضاییه با جدیت به این مهم جامه عمل بپوشانند.
 
فرهادی از تهران


   ریخت و پاش‌ها کم شود
با سلام. لطفا بنویسید تا مسئولان بدانند راه جبران کسری بودجه، نه بالا بردن قیمت بنزین و سوخت و نه قطع یارانه‌هاست بلکه کافی است ریخت و پاش‌های دولت کم شود. جلوی حقوق‌های کلان و رانت‌ها گرفته شود. آن وقت نه‌تنها با کسری بودجه روبه‌رو نخواهند بود، که دولت می‌تواند فقر را ریشه‌کن کند و رفاه را برای آحاد مردم به ارمغان آورد.
 
2145...0919


   نامرغوب بودن سوخت
با سلام. یکی از عمده دلایل آلودگی هوا مربوط به نامناسب‌بودن کیفیت سوخت و عملکرد نامناسب موتور خودروهای سواری، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌هاست. مثلا در کشور ترکیه و خصوصا شهر استانبول با اینکه تعداد خودرو‌های سواری بسیار زیادتر از شهر تهران است، ولی آلودگی هوا به این شدت وجود ندارد.
 
پارسا از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید