• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 24 شهریور 1397
کد مطلب : 30621
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

یکشنبه 25شهریور

حراج آثار نقاشی - با فراخوان آرتیبیشن، ۷۰۰ هنرمند در نمایشگاه تابستانه شرکت کردند که از بین این هنرمندان، 85 هنرمند و ۱۱۶ اثر در نمایشگاه فروش تابستانه پذیرفته شده‌اند. در این نمایشگاه فصلی، آرتیبیشن سعی می‌کند آثاری را تا اندازه یک در یک مترمربع و با تخفیف‌هایی ویژه از هنرمندان تا سقف قیمت 5میلیون تومان جمع‌آوری کند و در معرض بازدید علاقه‌مندان هنر و خرید سرمایه‌گذاران قرار دهد. فروش ویژه این نمایشگاه به‌صورت آنلاین و آفلاین در سایت و گالری آرتیبیشن برگزار خواهد شد. این نمایشگاه که روز 25شهریور آخرین روز بازدید خود را سپری خواهد کرد از ساعت 10صبح تا 5عصر دایر است. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون رضا بانگیز، کامبیز درم‌بخش، آنه‌ محمدتاتاری، آرمان یعقوب‌پور، بهمن بروجنی، بهزاد شیشه‌گران، شورش مباشری، مجید کورنگ‌بهشتی، هانیبال الخاص و... به نمایش گذاشته شده است. درصورتی که مایل باشید از این آثار دیدن کنید می‌توانید به خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان دریا، پلاک ۶ مراجعه کنید.

فکرکردن به لایه ازن- در تقویم جهانی، روز 16سپتامبر به‌عنوان روز جهانی لایه ازن نامگذاری شده؛ روزی که از سال1994وارد تقویم سازمان ملل شده است. در این روز در سراسر دنیا تلاش می‌شود تا به اهمیت این لایه و البته راه‌های حفظ آن فکر شود. در این روز شما می‌توانید برای 24ساعت هم که شده از ترکیباتی که این لایه را از بین می‌برند کمتر استفاده کنید. مثلا مواد حاوی ترکیبات cfc یا دود اگزوز خودروها را از زندگی خود حذف کنید یا حتی در یخچال را کمتر باز نگه دارید بلکه این لایه سالم‌تر بماند.



اجرای تعزیه حر‌ بن ریاحی در تئاتر شهر - اگر اهل تئاتر و تعزیه هستید می‌توانید فردا با حضور در محوطه تئاتر شهر به دیدن تعزیه حر بن ریاحی بنشینید. این تعزیه پس از اذان مغرب و عشا در فضای باز مجموعه تئاتر شهر به اجرا در خواهد آمد. در دهه اول ‌ماه محرم یعنی از 20شهریور‌ ماه، 11مجلس تعزیه به سرپرستی احمد عزیزی از پیشکسوتان تعزیه کشور در محوطه مجموعه تئاتر شهر برپا شده که فردا ششمین اجرای آن است. تعزیه شاهچراغ، مسلم بن عقیل، دو طفلان حضرت زینت، تعزیه حضرت علی اکبر(ع) و... در شب‌های گذشته به اجرا در آمده است.



قصه‌گویی- اگر دستی در قصه‌گویی دارید و البته اگر فن قصه‌گویی را هم بلد هستید، واجد شرایط لازم برای شرکت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هستید. این جشنواره فرصت خوبی است تا خود را به محک بگذارید و فیلم‌های قصه‌گویی خود را به دبیرخانه جشنواره بفرستید. اما فراموش نکنید که دیگر فرصتی نمانده و فردا آخرین مهلت ارسال آثار است. این جشنواره در 3 بخش عمومی، تخصصی و مقاله‌نویسی برگزار می‌شود. بخش عمومی در قالب روایت مستندگونه از غم‌ها و شادی‌ها و لحظات پندآموز زندگی در قالب فیلم ۹۰ثانیه‌ای است. بخش علمی این جشنواره نیز بر محورهایی چون دنیای مدرن، عصر ارتباطات و حیات قصه‌ها، قصه‌گویی، تجربه اجتماعی و روابط انسانی، قصه‌‌گویی، رسانه، مهارت‌های زندگی، قصه‌‌گویی، تنوع و تبادل فرهنگی است.



در انتظار نخستین گل رونالدو- گرچه یوونتوس با کریس‌رونالدو تبدیل به یکی از جذاب‌ترین تیم‌های این فصل فوتبال اروپا شده ولی این دلیل معرفی مسابقه یوونتوس و ساسولو به‌عنوان مهم‌ترین بازی فردا شب در فوتبال اروپا نیست. بعد از وقفه‌ای طولانی در رقابت‌های باشگاهی اروپا به‌دلیل برگزاری بازی‌های دوستانه ملی و انجام رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، هفته چهارم سری آ (لیگ فوتبال ایتالیا) امشب برگزار می‌شود. مهم‌ترین بازی رویارویی تیم‌های یوونتوس و ساسولوست که تا پایان هفته سوم به ترتیب با 9و 7 امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار گرفته‌اند. برای تیم کوچکی مثل ساسولو، همین که شروعی باشکوه در این فصل داشته‌اند اتفاقی بزرگ به شمار می‌رود. از طرفی رونالدو تا الان نتوانسته در سری آ گل بزند و شاید امشب، شاهد تماشای نخستین گل او در فوتبال ایتالیا باشیم. این بازی ساعت 5:30 عصر به وقت ایران برگزار می‌شود.



روز ثبت‌نام – فردا 25شهریور، آخرین مهلت برای ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه علمی ــ کاربردی است. روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور پیش از این اعلام کرده بود: تمام پذیرفته‌شدگان آزمون تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال۹۷ دانشگاه پیام نور، از تاریخ۱۹ شهریور لغایت ۲۵ شهریور‌۹۷ فرصت دارند با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان (reg.pnu.ac.ir) برای نیم‌سال اول ۹۸-۹۷ ثبت‌نام کنند. علاوه براین، حسین توکلی (مشاور عالی سازمان سنجش آموزش) در هفته گذشته این خبر را در اختیار خبرگزاری‌ها گذاشته بود که پذیرفته‌شده‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای باید در یکی از روزهای سه‌شنبه ۲۰ تا یکشنبه‌ ۲۵ شهریور‌ماه نسبت به بارگذاری مدارک مندرج بند «ب» اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی آنها روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد در سامانه جامع دانشگاه اقدام کنند و سپس با در دست داشتن اصل مدارک مذکور و با توجه به کد رشته محل‌های قبولی به نشانی تعیین شده در جدول شماره5 دفترچه راهنمای پذیرش مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید