• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد مطلب : 30164
+
-

مأموران قلابی گوشی سرقت می‌کردند

مأموران قلابی گوشی سرقت می‌کردند

«باید گوشی موبایل‌تان برای بررسی به کلانتری منتقل شود.» این ترفند 2مأمور قلابی بود که با استفاده از آن گوشی ده‌ها نفر از شهروندان را سرقت کردند اما سرانجام به دام افتادند.

به گزارش همشهری، نخستین شکایت در این پرونده روز اول مرداد‌ماه امسال در کلانتری 172دولت‌آباد مطرح شد. شاکیان 3پسر جوان بودند که گفتند وقتی در پارک نشسته بودند 2جوان موتورسوار به آنها نزدیک شده و خود را مأمور مبارزه با مواد‌مخدر معرفی کرده و آنها را بازرسی کرده‌اند. طبق اظهارات شاکیان این 2 نفر در ادامه با این ادعا که باید محتویات گوشی تلفن همراه 3پسر جوان بررسی شود گوشی آنها را گرفته و از آنها خواسته بودند به کلانتری منطقه بروند، اما وقتی آنها به کلانتری مراجعه کردند معلوم شد که در دام مأموران قلابی گرفتار شده‌اند. اظهارات شاکیان نشان می‌داد 2مأمور قلابی از افراد سابقه‌دار و حرفه‌ای هستند.

همچنین مشخص شد گوشی ده‌ها نفر دیگر از شهروندان در مناطق دولت‌آباد، جاده خاوران، شهرری و خاورشهر نیز با ترفندی مشابه سرقت شده است. سایر شاکیان نیز مشخصاتی یکسان از مأموران قلابی ارائه می‌کردند و مثل شاکیان اول ادعا می‌کردند متهمان سوار یک موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ بودند. درحالی‌که تحقیقات در این‌باره ادامه داشت کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند یکی از مأموران قلابی را دستگیر کنند. شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بود که او 2 سال قبل نیز به اتهام سرقت در پوشش مأمور پلیس دستگیر و زندانی شده بود، اما مدتی بعد با آزادی از زندان بار دیگر سرقت‌هایش را از سر گرفته است.

او در ادامه، همدستش را نیز به پلیس معرفی کرد و وی نیز به دام افتاد. در بازرسی از مخفیگاه دومین متهم، موتورسیکلت آپاچی که متعلق به برادر او بود و در سرقت‌ها از آن استفاده می‌شد نیز کشف شد. با آغاز تحقیقات تخصصی از متهمان معلوم شد که سرقت در پوشش مأمور پلیس فقط یکی از ترفندهای آنها بود و آنها در چندین زورگیری نیز دست دارند. آنها اعتراف کردند که در چند مورد نیز با استفاده از سلاح سرد گوشی چند نفر از شهروندان را سرقت کرده‌اند. چند مالباخته نیز که طعمه زورگیری‌های آنها قرار گرفته بودند نیز با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی سارقان را شناسایی کردند. سرهنگ کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام صدور مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهمان گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت بازپرس شعبه چهارم دادسرای شهرری مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهمان را صادر کرد و از شهروندانی که شکایتی از متهمان دارد دعوت می‌شود برای شناسایی آنها و ثبت شکایت‌شان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید