• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29754
+
-

سبیلوی دوست‌داشتنی هالیوود درگذشت

سبیلوی دوست‌داشتنی هالیوود درگذشت

آرش نهاوندی/مترجم

برت رینولدز، بازیگر مطرح سینمای آمریکایی در 82سالگی درگذشت. فیلم «بازماندگان» که نخستین حضور جدی برای رینولدز در عرصه سینما را رقم زده بود، در سال 1972نامزد دریافت جایزه اسکار در 3رشته شده بود. رینولدز یک‌بار هم خود در دهه 1980نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. بنا به گفته نزدیکان وی، برت رینولدز پس از یک دوره فعالیت طولانی سینمایی، سرانجام در بیمارستانی در ایالت فلوریدا به‌دلیل حمله قلبی فوت شد.  این بازیگر سبیلوی فوق ستاره آمریکایی در سال 2010نیز عمل بای پس انجام داده بود. تاد آیزنر، مدیر برنامه‌های رینولدز، درگذشت وی را بسیار ناراحت‌کننده توصیف کرد. تا لحظه تنظیم این خبر، چهره‌های مشهوری نظیر آرنولد شوارتزنگر، مارک والبرگ و ریکی جرویس با ارسال‌ پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی درگذشت برت رینولدز را تسلیت گفته‌اند.

آغازی درخشان با بازماندگان

اولین فیلمی که رینولدز را به سینما و سینمادوستان شناساند، فیلم «بازماندگان» بود. موضوع این فیلم داستان مسافرت 4دوست با قایق کانو در مناطق روستایی ایالت جورجیا بود. این 4نفر درحالی‌که مسافرتی توأم با آرامش را آغاز کرده بودند، یکباره مورد حمله قرار می‌گیرند و... 
اما رینولدز با بازی در نقش «بو دارویل» در فیلم مهیج کمدی «اسموکی و راهزنان» (1977) به اوج شهرت رسید، در این سال تنها فیلم «جنگ ستارگان» بود که توانست رکورد فروش فیلم «اسموکی و راهزنان» را بشکند. جالب اینکه از سوی سازندگان جنگ ستارگان نیز به رینولدز پیشنهاد بازی داده شده بود که وی نپذیرفته بود. او در دوران اوج خود در سینما حتی بازی در نقش جیمز باند را نیز رد کرده بود.
به‌رغم آنکه وی از پذیرش برخی از نقش‌های مهم سر باز زده بود، اما همچنان شانس حضور در فیلم‌های مطرح را پیدا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید