• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29708
+
-

خودروهای آینده به جای پروازهای کوتاه

خودروهای آینده به جای پروازهای کوتاه

اگر خودرویی داشتید که می‌توانست خودش شما را به مقصد برساند و در داخل آن می‌توانستید به طور کامل استراحت کنید یا دفتر کارتان در آنجا باشد، آن را به پروازهای کوتاه ترجیح می‌دادید؟
جواب محققان شرکت ولوو به این ماجرا مثبت است، اما برای آینده. ولوو از جدیدترین مدل مفهومی یا کانسپت خود با نام 360C رونمایی کرده که خصوصیات عجیبی دارد. این خودروی مفهومی کاملا خودران است و در آن خبری از فرمان، پدال و دیگر تجهیزات رانندگی نیست اما مهم‌ترین ویژگی این مدل مفهومی قابلیت تغییرپذیری کابین آن است.

 به گزارش دیلی‌میل، اتاق یا کابین این خودرو دارای حالت‌های مختلفی است که براساس شرایطی که شما لازم دارید تغییر می‌کند؛ برای مثال در مسیرهای محلی می‌توان از این اتاق متحرک به‌عنوان یک غذاخوری کوچک که میز آن را نمایشگری لمسی تشکیل می‌دهد، استفاده کرد. درصورتی که بخواهید در مسیر به کارهایتان برسید فضای داخلی این خودروی مفهومی به شکل یک دفتر کار درمی‌آید و همه امکانات مورد نیاز در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین درصورت نیاز فضای داخلی مفهومی جدید ولوو چینشی مثل یک اتاق خواب سیار می‌گیرد و با داشتن یک تختخواب راحت سرنشین می‌تواند طی سفر استراحت کند. مارتن لِوِنستام، معاون ارشد بخش استراتژی ولوو درباره این طرح مفهومی می‌گوید: پروازهای داخلی شاید به‌نظر برخی عالی باشند اما سوار شدن به هواپیما دردسرهای خاص خود را دارد.  با چنین کانسپتی ما می‌توانیم با شرکت‌های هواپیماسازی بزرگ رقابت کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید