• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29707
+
-

خودروهای دولتی برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند

خودروهای دولتی حتما برای دریافت به‌موقع معاینه فنی اقدام کنند. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: همه خودروهایی که در اختیار ارگان‌های دولتی هستند یا به‌عبارتی پلاک دولتی در اختیار دارند، باید در موقع مقرر و سررسید، برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی دریافت کنند.

به گزارش همشهری،کیومرث کلانتری به همراه برخی از مسئولین این دستگاه، عصر روز گذشته به‌طور سرزده از تعدادی از مراکز معاینه فنی خودروها در جنوب پایتخت بازدید کردند. کلانتری در حاشیه این برنامه اظهار داشت: طی این بازدید عملکرد 2مرکز معاینه فنی در جنوب تهران و در حوزه شهرستان ری از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. وی افزود: بر این اساس نحوه سنجش گازهای خروجی اگزوز خودروهای سبک و سنگین، کالیبراسیون دستگاه‌های این مراکز و صحت عملکرد دستگاه تست آلایندگی مورد پایش قرار گرفت و نحوه گزارش‌دهی این مراکز بررسی شد. 

کلانتری با اشاره به اینکه برای بررسی دقیق عملکرد این مراکز، تست خودروها در حضور نمایندگان و کارشناسان محیط زیست انجام می‌شود، تصریح کرد: صحت و سلامت خودروها موضوعی است که در قبال آن، هم دستگاه‌های متولی، هم مردم و رانندگان، هم خودروسازان و هم کلیه دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل مسئول بوده و هر یک با توجه به نقش خود دارای تکالیف قانونی هستند. وی با اشاره به اهمیت تعویض به‌موقع کاتالیست در خودروهای سبک و نیز فیلتر دوده در خودروهای سنگین تأکید کرد: انتطار ما این است که سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مجموعه شهرداری تهران همکاری و نظارت دقیقی درخصوص کاتالیست خودروهای عمومی و ناوگان حمل‌ونقل شهری و اتوبوس‌ها داشته باشند و در این خصوص براساس تکالیف قانونی عمل کنند. او گفت: قطعا در نیمه دوم سال، نظارت محیط‌زیست بر مراکز معاینه فنی و بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول و متولی در حوزه حمل‌ونقل شهری بیشتر و دقیق‌تر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید