• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 28906
+
-

بنزین خوزستان تامین است

استاندار: شرایط همه جایگاه‌ها در استان عادی است و مشکل توزیع سوخت نداریم

گزارش روز
بنزین خوزستان تامین است

سیدعلیرضا شریفی| اهواز- خبرنگار :


مسئولان خوزستان معتقدند که استان مشکلی در میزان و توزیع سوخت ندارد و بی نظمی‌هایی که گاه پیش می‌آید، محصول تأخیر نفتکش‌ها در رساندن سوخت به خوزستان است.
حضور خوزستان در مسیر ترانزیتی سبب شده که مسأله سوخت برای شهروندان امری حیاتی قلمداد شود. به ویژه در شهری مانند اهواز که هزینه حمل‌و‌نقل با وسایل عمومی گران است و شهروندان ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی تردد کنند. در هفته‌های گذشته کمبود بنزین در جایگاه‌های سوخت موجب اعتراض شهروندان شده است. این اعتراضات زمانی بیشتر ‌شده که برخی افراد در مقابل جایگاه‌های سوخت، بنزین را به صورت غیرقانونی و در قالب دبه‌های 20 لیتری عرضه می‌کنند.


اعتراض به یک تناقض

یک شهروند اهوازی می‌گوید: چگونه می‌شود که یک جایگاه سوخت نتواند در ساعاتی از روز، سوخت عرضه کند و دقیقاً در همان ساعات یک نفر با در اختیار داشتن 300 لیتر بنزین، آن را با قیمتی گران‌تر به شهروندان بفروشد؟

استاندار اما می‌گوید که در خوزستان مشکل توزیع سوخت نداریم و شرایط همه جایگاه‌ها عادی است. «غلامرضا شریعتی» بیان می‌کند: نفتکش‌ها براساس زمان مقرر بنزین را وارد خوزستان می‌کنند و پس از آن شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، بنزین را از طریق جایگاه‌های سوخت عرضه می‌کند.


کندی توزیع بنزین 

یکی از جایگاه‌داران اهوازی به همشهری می‌گوید: در اهواز مشکلی برای عرضه بنزین نداریم، اما گاهی اوقات کندی حمل بنزین از شهر اراک سبب می‌شود که در ساعاتی از روز بنزین نداشته باشیم تا به شهروندان بفروشیم.
«عیسی مهدوی‌فر» می‌افزاید: این که افرادی به صورت غیرقانونی در مقابل جایگاه‌های سوخت، بنزین می‌فروشند، واقعیتی تلخ است اما شهرداری و نیروی انتظامی باید با این افراد برخورد کنند و ما نمی‌توانیم سرخود با آنها درگیر شویم.
وی می‌گوید: جایگاه‌های سوخت با دوربین‌های مداربسته کنترل می‌شوند و ما نمی‌توانیم بنزین را به افرادی که وسیله نقلیه ندارند، بفروشیم اما باید برای همه روشن شود که این افراد چگونه می‌توانند روزانه صدها لیتر بنزین تهیه کنند و به مردم بفروشند.


توزیع روزانه 2 میلیون لیتر بنزین در استان

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت خوزستان با بیان این که در هیچ‌کدام از جایگاه‌های سوخت مشکل بنزین نداریم، به همشهری می‌گوید: هیچ جایگاه سوختی در استان به دلیل کمبود سوخت تعطیل نیست و همه جایگاه‌ها فعال هستند.

«ابراهیم بعاجی» می‌افزاید: روزانه حدود 2 میلیون لیتر بنزین از اراک وارد خوزستان می‌شود که از این میزان یک میلیون و 400 هزار لیتر در اهواز، عرضه و 800 هزار لیتر با تشخیص شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.
وی با بیان این که چند وقتی است حمل‌ونقل بنزین از اراک دچار مشکل شده، اظهار می‌کند: تجمع اخیر کامیون‌داران سبب کندی در حمل بنزین از شهر اراک شد، اما در استان مشکل کمبود سوخت نداریم.


کمبود بنزین نداریم

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز هم می‌گوید: در خوزستان مشکلی برای عرضه سوخت به شهروندان وجود ندارد و جایگاه‌های سوخت در همه ساعات در حال خدمت‌رسانی هستند.
«اسد میرعالی» می‌افزاید: بنزین خوزستان از پالایشگاه اراک تأمین می‌شود و گاهی نفتکش‌ها دیرتر از زمان موعد بارگیری می‌شوند. به همین دلیل جایگاه‌های سوخت خوزستان نمی‌توانند بنزین را به‌موقع عرضه کنند و همین باعث کمی بی‌نظمی می‌شود.


مسئولان جلوی بی‌نظمی را بگیرند

مسئولان معتقدند که هیچ خللی در روند توزیع سوخت در اهواز وجود ندارد و ناهماهنگی‌هایی که گاهی پیش می‌آید، به دلیل تأخیر نفتکش‌هاست، اما شهروندان این تأخیرهای بی‌برنامه را بیش از سایر موضوعات می‌بینند؛ چرا که باید دنبال جایگاه سوخت باشند و ساعت‌ها در صف بنزین بمانند.
در روزهایی که خلل در روند توزیع سوخت مشاهده می‌شود، برخی از افراد در دبه‌های 20 لیتری بنزین را لیتری 1500 تومان در خیابان می‌فروشند؛ کاری که از نظر قانونی تخلف محسوب می‌شود و مسئولان می‌توانند با ساماندهی حرکت نفتکش‌ها و افزایش هماهنگی‌ها با پالایشگاه اراک، جلوی این بی‌نظمی‌ها را بگیرند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید