• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2879
+
-

دستیار مست ترامپ، ماجرای دخالت روسیه را لو داده است

دستیار ترامپ
دستیار مست ترامپ، ماجرای دخالت روسیه را لو داده است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که یکی از مشاوران دونالد ترامپ سرنخ دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری را به اف‌بی‌آی داده است.

نیویورک تایمز در این گزارش نوشته است که جورج پاپادوپولوس در‌ ماه مه 2016، در یک مهمانی در لندن، درحالی‌که مهمانان به‌شدت مشروبات الکلی مصرف کرده بودند، با الکساندر داونر دیپلمات ارشد استرالیایی در انگلیس درباره «کثافت‌کاری سیاسی» مسکو در رابطه با هیلاری کلینتون صحبت کرده است. این صحبت‌ها بعدا از سوی استرالیایی‌ها به اف‌بی‌آی منتقل شده و پرونده به جریان افتاده است.

به گزارش پرس‌تی‌وی، پاپادوپولوس در آن شب به داونر گفته است که مسکو هزاران ایمیل در اختیار دارد که می‌تواند نامزدی کلینتون را به خطر بیندازد. در آن زمان، کلینتون رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود. استرالیا در کنار آمریکا، بریتانیا، کانادا و نیوزیلند عضو پیمان امنیتی «5چشم» است و 2‌ماه بعد این اطلاعات را در اختیار اف‌بی‌آی قرار داده است.

علاوه بر این، ‌براساس همین گزارش، پاپادوپولوس بارها تلاش کرده بود که ملاقاتی را بین ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ترتیب بدهد. پاپادوپولوس در‌ماه اکتبر به جرم دروغ گفتن به اف‌بی‌آی در رابطه با ارتباطش با روسیه محکوم شد و حالا به‌عنوان شاهد، با سیستم قضایی آمریکا همکاری می‌کند. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه با هک و انتشار ایمیل‌هایی که به وجهه کلینتون آسیب وارد کرد، به ترامپ کمک کرده است که در انتخابات ریاست‌جمهوری برنده شود. رسیدگی به این پرونده به رابرت مولر، بازرس ویژه سپرده شده است که پاپادوپولوس با او همکاری می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید