• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2894
+
-

شهرهای جهان سال2018 را چطور جشن گرفتند؟

جشن سال نو
شهرهای جهان سال2018 را چطور جشن گرفتند؟

دیشب، جشن سال نوی میلادی، از شرق دنیا شروع شد و به غرب رسید. نخستین کشورهایی که سال نو را جشن گرفتند، ساموا، تونگا کریتیماتی بودند. از آن سو، آمریکا یکی از آخرین کشورهایی بود که به نیمه شب اول سی و یک دسامبر رسید و جشن سال2018 را شروع کرد. جشن سال نو، مدت‌هاست که در شهرهای مختلف به‌صورت یک سنت درآمده و منبع بزرگی هم برای درآمدهای توریستی این شهرهاست. الجزیره، گزارشی از این سنت‌ها در سراسر دنیا داده است که اینجا می‌توانید درباره آنها بخوانید:

نیوزیلند: ولینگتون، تقریبا نخستین شهر بزرگ در دنیاست که سال نو را جشن می‌گیرد. شورای شهر، معمولا کارناوال‌هایی را در شب سال نو ترتیب می‌دهد و آتش‌بازی، بخشی همیشگی از این مراسم است.

استرالیا: در بریزبین استرالیا، مردم در بخش‌های مشخص‌شده‌ای در کنار رودخانه تجمع می‌کنند تا آتش‌بازی‌های گسترده را ببینند.

هند: گوا و کرالا، شهرهایی هستند که بیشترین رونق را در شب سال نوی میلادی در هند دارند. مردم زیادی به این شهرها سفر می‌کنند تا سال نو را در آنجا جشن بگیرند.

روسیه: 5دقیقه مانده به نیمه‌شب، رئیس‌جمهور روسیه به‌صورت سنتی پیام سال نوی خود را در تلویزیون به شهروندان می‌دهد. این رسم هم بین مردم رایج است که پیش از شروع رسمی جشن سال نو، 12بار صدای ساعت قصر کرملین را از رادیو یا تلویزیون بشنوند.

امارات متحده عربی: در دوبی، ساحل جمیرا و برج خلیفه - بلندترین ساختمان دنیا- محل برگزاری جشن سال نوست.

اسپانیا: در مادرید، مردم همراه با ساعت میدان معروف پورتا دل‌سول شمارش معکوس سال نو را شروع می‌کنند تا به نیمه شب برسند.

برزیل: مردم در ریو دو ژانیرو، به ساحل معروف کوپاکابانا می‌روند تا آتش‌بازی‌های معروف این شهر را در شب سال نو ببینند.

آمریکا: یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های سال نو در میدان تایم در نیویورک برگزار می‌شود. شمارش معکوس سال نو، با مراسم معروف پایین آوردن توپ کریستالی انجام می‌شود.

ونزوئلا: در کاراکاس، ناقوس کلیسای جامع کاراکاس 12بار نواخته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید