• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28642
+
-

دولت ونزوئلا، به مردم طلای کاغذی می‌فروشد

دولت ونزوئلا، به مردم طلای کاغذی می‌فروشد


دولت ونزوئلا به‌زودی، اسناد شمش‌های کوچک طلا را به مردم خواهد فروخت و به آنها این امکان را می‌دهد تا با این اسناد، خرید و فروش کنند.

به گزارش بلومبرگ، این اوراق که پشتوانه آنها شمش‌های طلای 1.5و 2.5گرمی است، به این منظور به بازنشستگان و دیگر مردم ارائه می‌شود تا روشی برای پس‌انداز پول در اختیار آنها بگذارد. مردم بعدا می‌توانند از این خطوط اعتباری، برای خرید خودرو یا دیگر کالاها استفاده کنند. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی از این طرح اقتصادی رونمایی کرد.

در کشور بحران‌زده ونزوئلا که پیش‌بینی شده است نرخ تورم آن طی چند‌ماه آینده به یک میلیون درصد برسد، پس‌انداز به شکل طلا روش مطمئن‌تری برای حفظ دارایی به‌شمار می‌رود. طلای مورد استفاده در این طرح، از معادن داخل ونزوئلا استخراخ می‌شود. فروش این شمش‌های طلا از 11سپتامبر (20شهریور) شروع می‌شود. یکی از ریسک‌های این طرح، نداشتن پشتوانه کافی طلا برای اوراق خواهد بود؛ با این حال مادورو در سخنرانی خود تأکید کرد که چنین مشکلی پیش نخواهد آمد؛ «من کاملا آماده‌ام. من هزاران قطعه طلا برای مردمی که می‌خواهند (پولشان را) به شکل طلا پس‌انداز کنند، دارم.»

او در این سخنرانی گفت که این طرح، به «احساس رضایتمندی مردم کشور» کمک خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید