• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28298
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vLy8
+
-

خبرهای کوتاه | ایران

وزیر دفاع ایران به سوریه رفت

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی سوریه گفت: به هیچ طرف ثالثی اجازه دخالت در روابط دو کشور را نمی‌دهیم. به گزارش ایسنا، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در رأس یک هیأت دفاعی نظامی به کشور سوریه سفر کرده است، با سپهبد علی ایوب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند. امیر حاتمی با بیان اینکه «معتقدیم حفظ تمامیت ارضی سوریه موجب ثبات این کشور و ثبات در منطقه خواهد شد»، اضافه کرد: متأسفانه کشورهای فرامنطقه‌ای درصدد دامن‌زدن به تفرقه در منطقه و کشور سوریه هستند. وی با اشاره به مداخلات کشورهای بیگانه در امور منطقه به‌ویژه سوریه در مدت درگیری این کشور با تروریست‌های داعشی تصریح کرد: به همین دلیل از تلاش‌های ارتش سوریه برای پاکسازی کامل سرزمین سوریه حمایت کرده و آن را حق دولت این کشور برای اعمال حاکمیت می‌دانیم.

 شهادت یک خلبان در سانحه «F5»

پایگاه هوایی دزفول اعلام کرد، یک فروند هواپیمای F5 پایگاه هوایی دزفول حین پرواز آموزشی و هنگام نشستن به‌علت نقص فنی دچار سانحه شد که با مهارت تحسین‌برانگیز یکی از خلبانان، در حاشیه باند پرواز به زمین نشست. در این سانحه که منجر به شهادت یکی از خلبانان شد، هواپیما با مهارت خلبان دیگر تحت کنترل قرار گرفت و با کمترین آسیب در حاشیه باند پرواز متوقف شد.

نامه 157دانشجو به رئیس دولت اصلاحات

157نفر از دانشجویان و دانش‌‌آموختگان اصلاح‌طلب و خط امامی از دانشگاه‌های مختلف کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس دولت اصلاحات، بازسازی و رفع نواقص اصلاحات، عدالتخواهی و اسلامگرایی را مطالبه کردند. به گزارش ایرنا، در این نامه آمده است: امروز در آستانه چهل‌سالگی این انقلاب به‌نظر می‌رسد بخش‌هایی از هر دو جناح راست و چپ به صراحت از خط امام(س) و آرمان‌های انقلاب عبور کرده‌اند. در میان اصلاح‌طلبان نیز از همان دوم خرداد عده‌ای به‌دنبال عبور از اندیشه امام بودند؛ هر چند حضرتعالی شخصا به‌عنوان فرزند فاضل و با‌تقوای امام، عموما در مقابل وسوسه‌های آنها مقاومت نموده‌اید، لکن به آنچه امروز به‌عنوان شمایلِ جریان اصلاحات در معرضِ دید قرار دارد، انتقاداتی جدی در این حوزه وارد است. دانشجویان در این نامه مباحثی را درباره عدالتخواهی، اسلامگرایی، نقد اشرافی‌‌گری، رویکرد ایجابی به‌جای رویکرد سلبی و پرهیز از انحصارطلبی مطرح کرده و نوشته‌اند: توجه به موارد فوق در کنار فسادستیزی، جوانگرایی، پرورش فکری و پرهیز از محافظه‌کاری، مدیریت علمی و خشونت ‌پرهیزی که خود بهتر از اهمیت آنها آگاه هستید راه فائق آمدن بر مشکلات است. شاید این روزها آخرین فرصت بازسازی اصلاحات و رفع برخی نواقص آن برای تأثیرگذاری در جامعه باشد.

پیشنهادهایی به رئیس جدید سازمان تبلیغات

جمعی از صاحب‌نظران فرهنگی کشور در نامه‌ای با  اشاره به انتصاب رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، پیشنهادهایی برای اداره بهتر این سازمان مطرح کرده‌اند. به گزارش میزان،‌ در این نامه با اشاره به انتصاب یک مدیر جوان -حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس جدید این سازمان 38ساله است- بر امتداد جوانگرایی در بخش‌های مدیریتی سازمان، بوروکراسی‌زدایی، تمرکز بر رسالت اصلی سازمان و شبکه‌سازی‌ توزیع و مصرف کالاهای فرهنگی و هنری دینی تأکید شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید