• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28285
+
-

خیز جودوکار یزدی برای قهرمانی در آسیا

محمدعلی ذاکری، جودوکار ملی‌پوش یزدی از ششم تا هشتم شهریور با حریفان آسیایی خود به رقابت می‌پردازد

ورزش
خیز جودوکار یزدی برای قهرمانی در آسیا

علی خاموش|  یزد - خبرنگار :

تیم ملی جودو ایران در حالی پا در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا خواهد گذاشت که در جمع نفرات خود نام یک جودوکار یزدی را ثبت کرده است. این ورزشکار یزدی روزهای ششم تا هشتم شهریورماه روی تاتامی جاکارتا خواهد رفت تا با حریفان آسیایی خود رقابت کند.

«محمدعلی ذاکری» ملی‎پوش جوان جودو یزد که مدال نقره مسابقات آسیایی هند را در کارنامه خود دارد، سرشار از آمادگی است تا نمایش خوبی در میدان جاکارتا از خود ارائه دهد. همشهری با این ورزشکار یزدی درباره حضورش در این المپیک آسیایی گفت‎وگو کرده است.


چند وقت است که در این رشته فعالیت دارید و چرا جودو را برای گام گذاشتن به دنیای حرفه‎‎ای ورزش انتخاب کردید؟

متولد سال 74 هستم و 10 سال است که جودو کار می‌کنم‎ و تاکنون نیز موفقیت‎‎های قابل توجهی کسب کرده‌‎ام. البته با تشویق خانواده سراغ ورزش رفتم و این تشویق در علاقه‌ من بسیار تاثیرگذار بود. 2 سال در ژیمناستیک فعالیت کردم و با توجه به آمادگی جسمی‌ای که در این ورزش پیدا کردم در جودو پیشرفت خوبی داشتم.

وضعیت کنونی جودو استان با زمانی که فعالیت خود را در این رشته آغاز کردید چقدر تفاوت کرده است؟

جودو را در برخی از باشگاه‌های ورزشی دنبال کردم. البته در هنگام شروع فعالیتم تعداد باشگاه‎‎های جودو و امکانات بسیار کم بود و با تلاش و سختی این رشته را فراگرفتم و به اردوهای تیم‌ملی راه پیدا کردم. از زمانی که به اردوی تیم ‌ملی راه پیدا کردم هرچه در اردوها یاد می‎‎گیرم در یزد به کوچک‌ترها و کسانی که علاقه‌مند هستند یاد می‌دهم تا نکات لازم را بدانند. خوشبختانه رشته جودو در سراسر کشور در حال پیشرفت است.

به عنوان عضو تیم‌ ملی جودو، تاکنون در چه مسابقاتی حضور داشته‌اید و چه عناوینی کسب کرده‌اید؟

من در مسابقات آسیایی هند مدال نقره کسب کردم و همچنین در مسابقات کوراش کشوری نیز مدال نقره به دست آوردم.

در مورد وضعیت فعلی خودتان در بازی‌های آسیایی جاکارتا بگویید.

در اردوی تیم‌ ملی سال 95 ربات صلیبی‎ام پاره شد و مجبور به عمل زانو شدم و در آن روزها شرایط سختی داشتم. با این حال با زانوی عمل‌کرده هر روز تمرین کردم و خودم را به مسابقات رساندم. در حال حاضر وضعیت خوبی دارم و شرایطم برای حضور در مسابقات آسیایی ایده‎آل است.

وضعیت تیم‌ ملی جودو در آغاز مسابقات جودو در جاکارتا چگونه است؟

شرایط خوبی در تیم‌ ملی جودو داریم و در حال گذراندن دوره آماده‌سازی هستیم تا خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده کنیم. هدف اصلی ما موفقیت در بازی‌های آسیایی جاکارتا است و این‌که با کسب نتیجه درخشان در بازی‌های آسیایی زمینه موفقیت در المپیک 2020 را مهیا کنیم. برای موفقیت در جاکارتا همه قوای خودمان را جمع کرده‌ایم که جزو بهترین‌ها باشیم. بازی‌های آسیایی جاکارتا از اهمیت خاصی برخوردار است و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید توجه بیشتری به این بازی‌ها داشته باشند تا ورزشکاران با انگیزه لازم حضور پیدا کنند. اعتقاد داریم که با موفقیت ما ورزشکاران در بازی‌های آسیایی می‌توان نشاط و امید را به جامعه هدیه داد و همچون جام جهانی موجی از انگیزه را در جامعه ایجاد کنیم.

از حریفان خود در بازی‌های آسیایی جاکارتا برایمان بگویید.

جودو در کشور ژاپن متولد شد و مهد این رشته در قاره آسیاست. در واقع نبردهای آسیایی جودو به طور کامل با نبردهای جهانی این رشته برابری می‌کند، چراکه حریفان قدرتمندی در آسیا داریم و جز ژاپنی‎ها که بسیار قوی هستند، حریفانی از مغولستان، ازبکستان، قزاقستان و چین نیز حریفان اصلی ما به شمار می‌روند.

فدراسیون به اندازه لازم به اردوهای تیم ‌ملی رسیدگی می‌کند؟

اوضاع خوب است. در یک سال گذشته با تغییر مدیریت فدراسیون، شرایط خوبی برای ورزشکاران رقم خورد و با برنامه‌ریزی فدراسیون در حال حاضر همه رده‌های سنی جودو برنامه‌هایشان عملی و اردوهایشان برگزار شده است. همه مجموعه فدراسیون جودو هدفمند کار می‌کنند و در تیم بزرگسالان بیشتر ملی‌پوشان در رنکینگ بهترین‌های جهان قرار دارند و جودو در یک سال گذشته رفته‌رفته روی مسیر مدال‌‌گیری افتاده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید