• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28277
+
-

پاسخگویی و کارآمدی در هفته دولت

سیدمهدی صادقی|   استاندار قم:

شهیدان رجایی و باهنر دو اسوۀ تقوا و خدمت‌گزاری خالصانه بودند و هر سال به مناسبت سالروز شهادت این دو دولتمرد، عملکرد دولت به عنوان گوشه‌ای از آنچه شده و باید بشود، بیان می‌شود. در 40 سال از عمر انقلاب اسلامی شاهد فراز و فرودهای زیادی بودیم. جنگ‌های داخلی، اعتراض‌ها، 8 سال جنگ تحمیلی و دشمنی‌‌های گروه‌های معاند در راستای اهداف و مأموریت‌های دشمنان انقلاب را با تلاش و کوشش و صرف هزینه‌ها پشت سر گذاشتیم. 

تحریم‌های سنگین دشمنان انقلاب و نظام را که می‌توانست تأثیر زیادی داشته باشد، با درایت و برنامه و دوراندیشی‌هایی که در مدیریت و سیاست و استراتژی نظام و رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری وجود داشت تا این جا گذشته است. دشمنان مرحلۀ جدیدی از توطئه‌ها را برای آزمودن خطاهای گذشته خود آغاز کرده‌اند تا مردم ایران را تحت فشار بگذارند و تنگناهای مالی و اقتصادی بر مردم تحمیل کنند.

ما با استفاده از تجربه‌های گذشته و اقدام‌هایی که کرده‌ایم و با آمادگی و انگیزه‌ای که مردم برای حفظ استقلال خود دارند این شرایط را با همراهی و تدبیر و برنامه‌های به‌موقع و بجای دولت و کشور پشت سر خواهیم گذاشت و به نتیجه‌ای می‌رسیم که دور از انتظار آنان است. شرایط حساسی است. حساسیت این دوران خیلی بیشتر از گذشته است. دشمنان با استفاده از همه نقاط ضعف و قوتی که در برنامه‌های خود در مقابله با جمهوری اسلامی داشتند کار و برنامه‌ریزی کرده‌اند که با پایداری مردم و حفظ انسجام و وحدت و همدلی که خواهد بود و اطاعت و پیروی از فرمایش رهبری این کشتی را سلامت به مقصود خواهیم رساند. 

 مهم است که در داخل کشور با وجود سلایق و اختلاف نظرهایی که وجود دارد، بتوانیم در زمینه راهبردهای اصلی نظام، انسجام خود را حفظ کنیم که به عنوان خط قرمزهای نظام وجود دارد با آن‌ها با توجه بیشتر و با دقت، عمل کنیم. این‌که در حرف چیزی بگوییم و در عمل کار دیگری کنیم، فایده ندارد. برای حفظ منافع نظام، کشور و مردم باید در هر عرصه که قرار می‌گیریم دقت کنیم. نباید به منافع گروهی توجه کنیم. باید منافع حزبی را کنار بگذاریم و به این توجه کنیم که منافع نظام در چیست. درک شرایط این‌چنین، دقت نظر می‌طلبد. کسانی که در دوران گذشتۀ سیاسی انقلاب بودند و تجربۀ خوبی دارند باید دقت کنند که پا از این حیطه فراتر نگذارند و هزینه‌هایی تحمیل نکنند. سهم گروه‌ها و شخصیت‌های درونی در این زمینه جالب است و باید به آن توجه شود. دشمن از همین خلأ‌ها سوء استفاده می‌کند و بعد از این هم سوء استفاده خواهد کرد. اگر بتوانیم این خلأها را با دقت ببینیم و رصد کنیم، برای جلوگیری از اجرای توطئه‌های دشمن می‌توانیم کمک بزرگی انجام دهیم. در این زمینه نقش رسانه‌ها و خبرنگاران مهم است.

باید هم به جریان آزاد اطلاعات در کشور اعتقاد داشته باشیم و هم رسانه‌های جمعی با هر اسم و عنوان، به نقش اصلی خود که در راستای منافع نظام است، عمل کنند. نقش رسانه در این‌که در افزایش نشاط اجتماعی، امید به آینده و پرهیز از دوگانگی چگونه عمل کنیم، تعیین‌کننده و مهم است. به تناسب اقدامی که می‌کنیم می‌توانیم در کاهش یا افزایش اعتماد عمومی قدم برداریم. مردم ولی‌نعمت ما هستند و باید بدانند برای آنان چه می‌کنیم. باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم و به رسانه‌هایی که حلقه واسط میان مردم و دولتمردان باشند، اعتماد کنیم. 
 شعار هفته دولت «شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی» است و باید با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده و عمل به آنچه می‌گوییم، صداقت خود را اثبات کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید