• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28258
+
-

تکرار کنید: روز استقلال !

تیتر یک
تکرار کنید: روز استقلال !

 4 بازی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2018 را تیم استقلال در تهران افتتاح می‌کند. نماینده آبی‌پوش ایران امشب در مصاف با السد قطر اولین تلاش 90 دقیقه‌ای خود را برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها انجام خواهد داد. استقلال در دوره قبلی این رقابت‌ها یک مرحله قبل‌تر از این و در جمع 16 تیم حذف شد اما این بار یک مرحله پیش‌تر آمده و به جمع 8 تیم برتر آسیا رسیده است. شفر و شاگردانش امیدوارند با عبور از سد السد خودشان را یک‌بار دیگر به جمع 4 تیم برتر آسیا برسانند. اتفاقی که آخرین‌بار در سال 2013 برای استقلال رخ داده و می‌تواند بعد از 5 سال دوباره برای آبی‌ها تکرار شود.
    از پرسپولیس تا استقلال
حریف امشب استقلال، تیمی است که از گروه پرسپولیس صعود کرده و تا این مرحله بالا آمده است. السد در گروه C لیگ قهرمانان با 4 برد و 2 باخت به 12 امتیاز رسید و بعد از پرسپولیس به‌عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد. این تیم در رویارویی مستقیم با پرسپولیس بازی رفت را در قطر 3 بر یک برد و در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی یک بر صفر مغلوب شد. این شکست یک بر صفر که اتفاقا با گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی اتفاق افتاد، آخرین حضور السد در ورزشگاه آزادی بوده است. یک سال قبل از آن السد در ورزشگاه آزادی با استقلال علیرضا منصوریان روبه‌رو شد و بازی پلی‌آف آسیا را در ضربات پنالتی به آبی‌پوشان باخت.
    استقلال فقط به ایرانی‌ها می‌بازد
استقلال تا این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا فقط در یک بازی شکست خورده که آن هم یک باخت مقابل یک تیم ایرانی بوده است. آبی‌ها در گروه سختی که الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات در آن حضور داشتند با 3 برد و 3 تساوی تیم اول شدند و شکست‌ناپذیر ماندند. در مرحله یک‌هشتم نهایی تنها باخت این تیم با نتیجه یک بر صفر و در زمین ذوب‌آهن رقم خورد که آن هم با برتری 3-1 در بازی برگشت و با هت‌تریک تاریخی مامه تیام جبران شد. استقلال با یک باخت به جمع 8 تیم برتر آسیا رسیده و در این جمع تنها تیمی که هیچ باختی در کارنامه ندارد الدوحیل قطر است که باید با پرسپولیس رو‌به‌رو شود.
    ژاوی و گابی، پشت بونجاح
مثل همه دیدارهای دیگر السد در آسیا، ژاوی هرناندز در نبرد با استقلال نیز چهره ویژه بازی خواهد بود. البته در این فصل یک چهره سرشناس دیگر هم در کنار ژاوی قرار گرفته است. ژاوی در هر دو تجربه حضور در ورزشگاه آزادی شکست خورده و حالا برای سومین‌بار در این استادیوم به میدان خواهد رفت. تیم قطری بغداد بونجاح و ژاوی هرناندز را برای فصل جدید حفظ کرده و ستاره اسپانیایی و کاپیتان فصل قبل اتلتیکومادرید را هم به خدمت گرفته است. گابی اسپانیایی دیگر ستاره‌ای است که السدی‌ها برای پیروزی مقابل استقلال حسابی ویژه روی او باز کرده‌اند. اما استقلال در مقایسه با فصل قبل تغییرات زیادی داشته و ستاره‌های زیادی را از دست داده است. امید نورافکن که در رویارویی قبلی دو تیم ژاوی را به خوبی مهار کرده بود، امید ابراهیمی، مجید حسینی، سرور جپاروف و مامه تیام از استقلال رفته‌اند.
    هرگز استقلال را نبرده‌اند
استقلال و السد در طول تاریخ 8 بار با هم روبه‌رو شده‌اند و السد هرگز نتوانسته بر استقلال پیروز شود. آبی‌های ایران 4 بار در وقت قانونی و یک بار در ضربات پنالتی السد قطر را شکست داده‌اند. اما شرایط السد در فصل جدید بهتر از استقلال بوده است. استقلال در 5 ‌هفته ابتدایی تنها یک برد داشته و در سایر بازی‌ها متحمل یک شکست و 3 ‌تساوی شده است. این در حالی است که السد فصل جدید لیگ ستارگان قطر را رویایی آغاز کرده و به‌عنوان صدرنشین به ایران آمده است. السد در 3 ‌هفته ابتدایی، صاحب 2 ‌پیروزی و یک‌تساوی شده و با 7 ‌امتیاز صدر را در اختیار گرفته است. مهم‌تر اینکه السد که به گرگ‌های قطر مشهور است، در این 3 ‌بازی، 17 ‌گل زده و تنها 2‌ گل خورده است! بغداد بونجاح با 10 ‌گل زده، آماری خیره‌کننده در شروع فصل داشته و با توپ پر به تهران می‌آید.
    ترکیب احتمالی
استقلال در بازی امشب به احتمال زیاد با این ترکیب به مصاف السد خواهد رفت: سیدمهدی رحمتی، محمد دانش‌گر، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان (میلاد زکی‌پور)، علی کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، طارق، مرتضی تبریزی و الحاجی گرو (روح‌الله باقری)

این خبر را به اشتراک بگذارید