• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2824
+
-

تلگرام و اینستاگرام موقتاً محدود شد

 اختلالات تقریبا دو ساعته دسترسی به تلگرام که شنبه شب ایجاد شده بود بامداد دیروز رفع شد اما عصر دیروز باردیگر دسترسی به این شبکه پیام‌رسان برای کاربران با مشکل مواجه شد. دیروز با تصمیم سطوح عالی امنیتی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به‌طور موقت محدود شد. شنبه‌شب وزیر ارتباطات در اعتراض به موج‌سواری یک کانال تلگرامی خاص و تهییج مردم به شورش خطاب به پاول دوروف، مدیر تلگرام نوشته بود: یک کانال تلگرامی عملا مردم را دعوت به ایجاد ناامنی و استفاده از بمب دستی و اسلحه می‌کند.

زمان توقف خشونت‌پراکنی نیست؟ در واکنش به این نوشته وزیر ارتباطات، پاول دوروف، مؤسس و مدیرعامل تلگرام با اعلام خبر مسدود شدن کانال تلگرامی آمدنیوز نوشت: این کانال تلگرامی اعضای خود را به استفاده از کوکتل مولوتف علیه پلیس تشویق کرد و با استناد به قانون ممنوعیت اشاعه خشونت این کانال مسدود شد. دوروف همچنین هشدار داد و گفت که خطوط قرمزی وجود دارند که نباید از آنها عبور کرد.

دیروز اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر اینکه دولت با تمام اقتدار مقابل متعرضان به مال و اموال عمومی مردم ایستادگی می‌کند، درباره اختلال در اینستاگرام و تلگرام، گفت که در زمان بروز اختلالی، استفاده از ابزارهایی برای کنترل تجمعات غیرقانونی وجود دارد که این تصمیمات مقطعی است. پاول دوروف، مدیر تلگرام عصر دیروز اختلال در این شبکه پیام‌رسان در ایران را تأیید کرد و در توییتی مدعی شد مقامات ایران از وی خواسته بودند برخی کانال‌های تلگرامی که در تهییج مردم و ترویج خشونت دست دارند فیلتر کند و او این خواسته را رد کرده است. البته تا عصر روز گذشته از اختلال در نسخه دسکتاپ تلگرام گزارشی دریافت نشده بود و نسخه دسکتاپ تلگرام در دسترس بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید