• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2822
+
-

دادستان تهران: مردم، حسینیه آتش نمی‌زنند

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دیروز  با تفکیک اعتراض به مشکلات اقتصادی و تظاهرات ساختارشکنانه گفت: مردمی که هزاران شهید نثار انقلاب کرده‌اند تا نظام اسلامی شکل گیرد، هرگز به دوران جاهلیت پهلوی باز‌نمی‌گردند و اینکه اعتراض به گرانی برخی کالا‌ها و یا سیاست‌های اقتصادی دولت، به اقدامات ساختارشکنانه تبدیل شده، موید آن است که آمریکا پشت پرده این تحرکات است.

به گزارش میزان، جعفری‌دولت‌آبادی با اعلام اینکه عده‌ای با حمله به مساجد، پمپ‌بنزین‌ها، اماکن دولتی، تحریق و تخریب اموال عمومی تلاش دارند امنیت کشور را به هم بزنند، افزود: معلوم است که مردم هیچگاه حسینیه یا بانک را آتش نمی‌زنند و حرکاتی از این قبیل به‌منظور مقابله با ارکان نظام است. دادستان تهران اقداماتی چون فراخوان به شورش و تخریب اموال دولتی را جرم و مستلزم مجازات سنگین دانست و از قضات خواست با آمادگی کامل و با همکاری پلیس نسبت به تعقیب قضایی عوامل اصلی اقدام کنند. وی از درخواست دادستانی تهران مبنی بر تعقیب فردی خبر داد که در خارج از کشور مردم را به اقدامات تروریستی، آتش‌زدن اموال عمومی و مانند آن تحریک کرده است. دادستان تهران افزود: این درخواست مستند به قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم به عمل آمده و امیدواریم پلیس بین‌الملل در اسرع وقت اقدام کند. دادستان تهران به موضوع آسیب‌های اجتماعی ازجمله شرب خمر و رانندگی در حال مستی پرداخت.

وی با اعلام اینکه طی ماه گذشته ۷۰۰ راننده مست در تهران دستگیر شده‌اند، از خانواده‌ها خواست نسبت به رفتار فرزندان خود مراقبت کنند و از سرپرستان نواحی دادسرا درخواست کرد با رانندگان مست و همچنین جرایم مرتبط با مشروبات الکلی با جدیت برخورد کنند. وی از کشف ۲۴ هزار لیتر مشروب الکلی ظرف یک هفته اخیر در تهران و دستگیری 3 نفر از عوامل آن خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید