• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 10 دی 1396
کد مطلب : 2807
+
-

دومین «نه» ایران به ترامپ

بین الملل
دومین «نه» ایران به ترامپ

یک روز بعد از اعتراضات در برخی شهرهای ایران، مقامات آمریکایی سوار بر موج مطالبات اقتصادی مردم ایران شدند تا با اعلام حمایت از ناآرامی در ایران، با محکومیت رسمی دولت ایران و اعلام برائت فعالان فضای مجازی مواجه شوند. ترامپ حدود 3‌ماه قبل ایرانیان را مورد هتاکی قرار داد و علاوه بر این از عبارت جعلی برای خلیج‌فارس استفاده کرد که خشم کاربران فضای مجازی را در پی داشت. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی درباره ایران، ضمن محکوم کردن این اظهارات سخیف، بی‌ارزش و فاقد اعتبار، گفت: مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای فرصت‌طلبانه مقامات آمریکایی و شخص آقای ترامپ، قائل نیستند.

مردم بزرگ ایران قطعا محدودیت‌های اعمالی و خصومت‌های کینه‌توزانه رئیس‌جمهور آمریکا با مردم فرهیخته ایران در ممانعت از ورود آنان به خاک آمریکا و بازداشت تعداد زیادی از ایرانیان مقیم در این کشور به بهانه‌های واهی را به یاد دارند و به همین دلیل، حمایت فرصت‌طلبانه و فریبکارانه همین مقامات از برخی تجمعات در روزهای اخیر در برخی از شهرهای ایران را چیزی جز نیرنگ و ریاکاری دولت آمریکا نمی‌دانند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اعتراض‌ها در چند شهر ایران با انتشار پیامی در صفحه توییتر خودنوشت: دولت ایران باید به حقوق مردم احترام بگذارد؛ جهان در حال تماشاست. در ادامه مداخله‌های واشنگتن در امور داخلی کشورمان، وزارت امور خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار حمایت تمام ملت‌ها از مطالبات ‌مردم ایران شد.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، در ادامه این بیانیه که توسط هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا صادر شد، آمده است: ما گزارش‌های تظاهرات متعدد شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف این کشور را دنبال می‌کنیم. مردم در شبکه‌های اجتماعی علیه دخالت آمریکا مطالبی نوشتند. کاربری نوشت: همین آقای ترامپ که امروز در حمایت از مردم  ایران و اعتراض‌ مسالمت‌آمیز توییت می‌زند، حدود 3‌ماه پیش «همین مردم» و کشورشان را «شیطان»، «سرکش» و «تروریست» توصیف کرد.کاربر دیگری نوشت:کسانی از شورش‌های خیابانی به اسم مشکلات اقتصادی ذوق می‌کنند که خودشان به ترامپ نامه می‌نوشتند که بیا ایران رو بیشتر و سخت‌تر تحریم کن و لابد ماهم فراموش کردیم در دوران تحریم چه بلایی سر قشر ضعیف و فقیر آمد. در توییت دیگری می‌خوانیم: طرف برجامو پاره می‌کنه، سنگین‌ترین تحریم هارو وضع می‌کنه، خودش عامل مشکلاته، خلیج ع‌رب‌ی میگه، اون وقت میگه من حامی ملت ایرانم.کاربر دیگری هم در واکنش به دولتمردان کاخ سفید نوشت: همین مانده بود دلقک‌های دولت ترامپ برای ایران نسخه بپیچند.

این خبر را به اشتراک بگذارید