• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 3 شهریور 1397
کد مطلب : 28066
+
-

کوتاه از سیاست | سیاست

  آمادگی نداشتیم؛ باید کار کنیم

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر در توییتی انتقادی درباره اصلاح‌طلبان نوشت: اصلاح‌‌طلبان آمادگی لازم برای داشتن چنین قدرتی را نداشتند و این قدرت، به‌صورت یکباره در بسیاری از شهرها به‌دست آمده و از نظر عملگرایی، اصلاح‌طلبان کم‌آورده‌اند. روی این نقیصه باید به‌صورت جدی کار شود زیرا برطرف‌نشدن آن می‌تواند به اعتماد و اقبال جامعه نسبت به اصلاح‌طلبان و معتدلان اثر بگذارد.

  کار اشتباه وزیر بهداری دولت رجایی

هادی منافی، وزیر بهداری دولت شهید رجایی در گفت‌وگویی با سایت جماران، حضور داوطلبانه پزشکان در جبهه‌های جنگ را یک معجزه نامیده و در عین حال گفته است: من یک کار اشتباه هم در آن دوران انجام دادم، آن هم این بود که در مجلس قانونی را تصویب کردم که براساس آن هر پزشکی سالی یک‌ماه به جبهه برود‌ اما این کار درست نبود، زیرا پزشکی که به زور جبهه می‌رفت، اقدام درستی انجام نمی‌داد و از روزی که می‌رفت، به فکر بازگشتش بود. درحالی‌که عده‌ای از پزشکان هم با اختیار، اراده، ذوق و به‌صورت داوطلبانه به جبهه می‌رفتند و این افراد بودند که وضعیت را اداره می‌کردند. آنها اقدامات درمانی لازم را برای مجروحان انجام می‌دادند و بعد هم آنها را به شهرهای دیگر منتقل می‌کردند.

  نتیجه 200تحقیق و تفحص معلوم نیست

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مجلس خود را از شفافیت مستثنا می‌داند؛ چه زمانی که پای تحقیق و تفحص به میان می‌آید و چه زمانی که طرح شفافیت آرا مطرح می‌شود، گفت: مشکل از جای دیگری است. شما ببینید در بحث تحقیق و تفحص‌ها که تا امروز نزدیک به 200تحقیق و تفحص انجام شده، کدام‌یک را به نتیجه رسانده‌ایم؟ به گزارش خبرآنلاین، او ادامه داد: زمانی برای اینکه شعاری داده باشیم، طرح تحقیق و تفحص از موضوعی را راه‌می‌اندازیم؛ همانطور که 200تحقیق و تفحص را تا امروز انجام داده‌‌ایم اما نتیجه‌اش چه شد؟ باید به سمت کاری برویم که انتهای آن منتج به نتیجه شود و بدانیم با این اقدام می‌توانیم از یک رویه نادرست جلوگیری کنیم.

  ماجرای قم به مشهد وصل بود؟

در ادامه واکنش‌ها به ماجرای تجمع مدرسه فیضیه قم، مهدی شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک کمیته حقیقت‌یاب برای برخی هتک‌حرمت‌ها تشکیل و با این افراد برخورد شود. به گزارش خبرآنلاین، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز درباره واقعه تجمع برخی طلاب در مدرسه فیضیه علیه دولت گفت: اتفاقات قم مثل اینکه به مشهد وصل شده است، ظاهرا قرار بود فرد دیگری آنجا بیاید و صحبت کند اما بعد نیامد. وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد همان جریانی که فکر می‌کند می‌تواند آقای روحانی را برکنار کند یا او را به استعفا برساند، پشت ماجراست و رویکرد بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را دارد ادامه می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید