• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 3 شهریور 1397
کد مطلب : 28064
+
-

کافه مجلس

  ورود فراکسیون امید به غائله فیضیه

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با مشکوک دانستن اتفاقات تجمع قم، از ورود فراکسیون امید به ماجرا خبرداد و گفت: در همین راستا سؤال از وزیر کشور را در دستور کار داریم و تا روشن شدن ابعاد مختلف این حرکت ناشایست موضوع را دنبال می‌کنیم. او افزود: جای تعجب است که بخشی از طلاب خود را رودرروی دولت قرار داده و تأسف‌بارتر آنکه برای شخص رئیس‌جمهور که یک روحانی انقلابی و پرورش یافته در مکتب امام خمینی(ره) است خط و نشان می‌کشند. او به ایسنا گفت: فراکسیون امید از این مسئله به‌راحتی عبور نخواهد کرد و انتظار دارد مراجع ذی‌ربط به‌طور جدی به مسئله پرداخته و گزارش اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند.

  رکورد 4ساعته ظریف در جمع امنیتی‌ها

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حساب شخصی‌اش در توییتر از شکستن رکورد حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی خبر داد. او نوشت: «در جلسه دوشنبه بعدازظهر کمیسیون رکورد حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی شکسته شد. ۴ ساعت حضور بی‌وقفه برای پاسخگویی به ۱۲سؤال نمایندگان از رژیم حقوقی خزر و گرین‌کارت‌های ادعایی ذوالنوری تا تحریم و برجام و عفرین و خطوط قرمز رهبری ۴ساعت جلسه ،‌۳ نوبت عصبانیت ظریف، ۲صلوات تنفسی و یک توصیه به محمود صادقی از حواشی  حضور ظریف در این جلسه بود.»

  دیدار رهنورد و موسوی با فرزندانشان

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیته رفع‌حصر فراکسیون امید به ایلنا خبرداد که دیدارهایی که خانم رهنورد به همراه مهندس موسوی با فرزندانشان داشتند به همراه تشریفات امنیتی بوده، اما دیدار با دختران‌شان قبلا میسر نبود که اخیرا به وقوع پیوست و بانو رهنورد و آقای موسوی با یکدیگر به دیدار فرزندان خود رفتند.

  کشتی‌های چینی در خلیج فارس چه می‌کنند؟

فاطمه سعیدی، نماینده تهران با انتشار تصویری از درخواست سؤال جمعی از نمایندگان برای فراخوان وزیر کشاورزی به مجلس در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «به همراه جمعی از نمایندگان از وزیر جهادکشاورزی درخصوص کشتی‌های صیادی چینی توضیح خواسته‌ایم تا ایشان در مجلس حاضر شود. نتیجه جلسه و پاسخ او را به مردم اطلاع خواهم داد.»

  شفافیت رأی نمایندگان در محاق

سیده حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون امید گفت که طرح شفافیت رأی نمایندگان از آذرماه سال گذشته تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده و هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. زرآبادی با یادآوری اینکه نمایندگان همچنین در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس خواستار این شدند که تمامی رأی‌های ثبت شده در مجلس به‌صورت گزارش ماهانه در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا از طریق رسانه‌ها به آحاد مردم اطلاع‌رسانی شود، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اخیرا جمع دیگری از نمایندگان طرح مشابه طرح سال گذشته را مطرح کردند این درحالی است که طرح قبلی هنوز به نتیجه نرسیده است.

  منع به‌کارگیری بازنشستگان و فرصتی برای دولت

محمدجواد فتحی، نماینده تهران با بیان اینکه طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان طرح خوبی نیست چرا که یکباره مدیریت کشور خالی می‌شود و حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ مدیر مؤثر باید پست خود را به دیگری تحویل دهند، به خبر‌آنلاین گفت: به‌نظر می‌رسد دولت باید یک فرصت داشته باشد تا جایگزین‌های مناسب پیدا کند در غیراین صورت چطور می‌شود چندین استاندار و فرماندار را ظرف چند روز تغییر داد؟ او افزود: دولت باید یک فرصت 5 تا 6 ماهه در اختیار داشته باشد تا یک فرد را به‌عنوان سرپرست انتخاب کند و بعد از آن استاندار یا فرماندار را انتخاب کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید