• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27818
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  تشکر از گزارش بازنشستگان
با سلام. از روزنامه همشهری به خاطر انتشار گزارش روز یکشنبه 28مرداد درخصوص بازنشستگان صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ به‌خصوص از آقای خسروی‌علیا، خبرنگار محترم آن روزنامه که به‌خوبی مشکلات بازنشستگان را که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند بیان کرده بود. دعا گویتان هستیم.
 

تماس تعدادی از بازنشستگان


  دمکراسی غربی
سلام. کشتار کودکان دانش‌آموز مظلوم و بی‌دفاع یمن، نشان داد که مدافعان حقوق بشر هیچ‌ شأن انسانی را برای مسلمانان قائل نیستند. متأسفانه سکوت مجامع بین‌المللی در این خصوص جای تأسف دارد. در واقع با حمله سعودی - آمریکایی به یمن، معنای دمکراسی غربی را فهمیدیم.
 
5421...0919


  درخواست از سازمان بازنشستگی
با سلام و خسته نباشید. با اینکه از اردیبهشت‌ماه امسال پس از 30سال خدمت در شبکه بهداشت وزارت بهداشت بازنشسته شده‌ایم، اما هنوز پاداش پایان خدمت ما را پرداخت نکرده‌اند. هربار که پیگیری می‌کنیم پاسخ این است: سازمان بازنشستگی کشوری هنوز احکام بازنشستگی برای شما صادر نکرده است. آیا مسئولان درکی از شرایط سخت زندگی بازنشستگان ندارند؟ این مطالبات که حق قانونی هر بازنشسته‌ای است چرا باید با تأخیر چندین ماهه هنوز به صدور حکم هم نرسیده باشد؟ لطفا صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.
 
گودرزی، بازنشسته دردمند از الیگودرز


  معلولان را دریابند
با سلام. بنده معلولیت شدید بینایی دارم. از طرفی متأهل و بیکارم چون جایی برای کار امثال من وجود ندارد. باور کنید مستمری‌ای که دولت می‌دهد با این وضعیت گرانی کفاف اموراتمان را با شرایط مستأجری نمی‌دهد. لطفا منعکس کنید.
 
2297...0912


@  آلودگی صوتی در ساخت‌وساز شبانه
سلام. مدت‌هاست از ساعت 9 شب تا 6صبح در محدوده تهرانپارس، گودبرداری‌های شبانه، تخلیه بار از سوی خودروهای سنگین، آهن‌ریزی و... که با صداهای هولناکی همراه هستند، آسایش و آرامش را از شهروندانی که طی آن ساعات در حال استراحت یا خواب شبانه هستند، گرفته است. متأسفانه در طول اجرای پروژه ساختمانی توسط بساز و بفروش‌ها، استفاده از ماشین‌آلات مربوطه توأم با آلودگی صوتی و زیست‌محیطی با صداهای دائمی، صدای گوشخراش حاصل از ریختن آهن‌آلات در نیمه‌های شب و بعد از‌ظهرها و گودبرداری‌های طولانی با صداهای ناهنجار و مواردی از این قبیل همگی موجب سلب آرامش همسایگان شده و در یک کلام حقوق شهروندی را تضییع می‌کند. این چه قانونی است که به سازندگان اجازه می‌دهد با ساخت‌وساز شبانه صرفا به دنبال منافع خود بوده و به آسایش و آرامش مورد نیاز دیگران بی‌توجه باشند؟ از شهرداری تهران انتظار داریم در زمینه آلودگی صوتی ناشی از اجرای پروژه‌های ساختمانی نظارت بیشتری به عمل آورند.
 
اوحدی از تهرانپارس


@  ارتقای حفظ کیان خانواده
سلام. در روزنامه همشهری 29 اردیبهشت در صفحه3 به نقل از مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نوشته بودید که دختران لحن مردانه شهر را تغییر می‌دهند! همچنین چندی پیش آقای اردشیر گراوند، پژوهشگر مسائل اجتماعی در همایش مدیریت شهری و آسیب‌های اجتماعی گفته بود، فضای شهر تهران به‌شدت زنانه شده است. البته آمارها هم نشان می‌دهد خانم‌ها در دانشگاه‌ها نیز از آقایان پیشی گرفته‌اند. اما آمار‌های اعلام شده در کشور ژاپن نشان می‌دهد تنها 30درصد دانشگاه‌ها به خانم‌ها اختصاص دارد و 70درصد دانشگاه‌ها را به آقایان اختصاص داده‌اند! امیدواریم ایجاد تغییر لحن زنانه در پایتخت و حضور بانوان در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی منجر به ارتقا و حفظ کیان خانواده‌ها شود.
 
628...02136

  درخواست از وزارت راه
در روزنامه همشهری ۲۹مرداد، پاسخ و توضیح سازمان راهداری وزارت راه را درخصوص آزادراه قزوین- رشت منتشر کرده بودید. متأسفانه یکی از مشکلات اصلی رانندگان در مسیر اتوبان تهران - ساوه در برخی نقاط آن، نبود روشنایی است. این مسئله باعث شده احتمال بروز حادثه رانندگی در این مسیر که یکی از پرترددترین مسیرهاست بیش از پیش شود. در واقع نبود روشنایی کافی در شب باعث سخت‌تر شدن رانندگی، خسته شدن راننده و بروز حوادث گاها مرگبار می‌شود. انتظار می‌رود وزارت راه با رسیدگی به معضل روشنایی این بزرگراه، برای حل این مشکل نیز اقدامی بکند.
 
فرشادخواه از تهران


  درمان درد بازنشستگان
سلام. مسئولان مدام اعلام می‌کنند که قرار است به بازنشستگان وام پرداخت کنیم. پیشنهاد می‌کنم به‌جای پرداخت وام که با مبالغ اندک دردی از بازنشستگان را درمان نمی‌کند نسبت به افزایش حقوق این اقشار اقدام کنند تا دردی واقعی از بازنشستگان درمان شود. آیا با دریافتی یک‌میلیون و 200 هزار تومان در این شرایط می‌توان زندگی را اداره کرد؟
 
7543...0912


  مشکل کارگران قراردادی
سلام، خسته نباشید. در سال‌های اخیر برابر قانون نانوشته‌ای کارگرانی که در دستگاه‌های مختلف به‌صورت پیمانکاری و قراردادی مشغول به‌کار هستند، وقتی پیمانکار تغییر می‌کند برخی کارگران مشغول به‌کار را با هر سابقه‌ای اخراج ‌و افراد دیگری را جایگزین می‌کنند؛ به‌عنوان نمونه با داشتن 24سال سابقه کار به‌دلیل تغییر پیمانکار اخراج شده‌ام. لطفا این مشکلات را به گوش مسئولان به‌خصوص نمایندگان مجلس برسانید تا با تصویب قانونی جلوی این اجحاف در حق کارگران را بگیرند. چرا باید با تغییر مدیریت‌ها افراد با سابقه قراردادی به راحتی از کار بیکار شوند؟
 
حسین‌زاده از تهران

ستون با مردم، پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید