• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27676
+
-

پنتاگون: چین برای حمله به اهداف آمریکایی تمرین می‌کند

جهان‌نما
پنتاگون: چین برای حمله به اهداف آمریکایی تمرین می‌کند


وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره تمرین چینی‌ها برای حمله به اهداف آمریکایی و همینطور ساخت بمب‌افکن‌های هسته‌ای استراتژیک توسط این کشور هشدار داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این گزارش سالانه همچنین به افزایش توانایی‌های نظامی چین و افزایش هزینه‌های دفاعی این کشور تا 190میلیارد دلار (حدود یک‌سوم هزینه‌های دفاعی آمریکا) اشاره می‌کند. در این گزارش، درباره تمرین چینی‌ها برای حمله به اهداف آمریکا و هم‌پیمانانش آمده است: «در 3سال گذشته ارتش چین موسوم به ارتش آزادیبخش خلق با سرعت زیادی محدوده عملیات بمب‌افکن‌های خود را افزایش داده و بر تجربیات خود برای عملیات در مناطق دریایی مورد مناقشه افزوده و برای حمله به اهداف آمریکا و هم‌پیمانانش تمرین کرده است.» در این گزارش به‌دلیل انجام چنین تمرین‌هایی از سوی چین اشاره نشده است. براساس این گزارش، چین از خود توانایی کافی برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام غربی ازجمله گوام نشان داده است.

در این گزارش همچنین آمده است که چین نیروهای زمینی خود را با ایده «جنگ و پیروزی» از نو سازماندهی می‌کند. براساس ارزیابی پنتاگون، چین بودجه نظامی خود را در 20سال آینده تا 240میلیارد دلار افزایش خواهد داد. علاوه بر این، چین با وجود مواضعش درباره غیرنظامی نگه داشتن فضا، برنامه فضایی خود را به سرعت توسعه داده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، در گزارش امسال پنتاگون، همچنین به تجهیز بمب‌افکن‌های دوربلند این کشور به تجهیزات هسته‌ای اشاره شده است. براساس بازطراحی جدید نیروی هوایی، ارتش چین برای نخستین‌بار می‌تواند به‌صورت همزمان در زمین، ‌دریا و هوا از امکانات هسته‌ای خود استفاده کند. به گفته پنتاگون، چین روی «بمب‌افکن‌های استراتژیک رادار گریز و دوربرد با توانایی حمل تسلیحات هسته‌ای کار می‌کند» و انتظار می‌رود طی 10سال آینده، از آنها در کنار بمب‌افکن‌های فعلی استفاده کند. پنتاگون همچنین با اشاره به ساخت نخستین پایگاه نظامی خارجی چین در جیبوتی به تمایل این کشور برای گسترده کردن حضور نظامی خود در سراسر جهان اشاره کرده است.

این گزارش، از اصلاحات ارتش چین به‌عنوان «جامع‌ترین بازطراحی تاریخ» آن نام برده است. ‌این گزارش در حالی منتشر شده است که روابط 2 کشور آمریکا و چین به‌خاطر جنگ تجاری و اختلاف‌نظر دوطرف بر سر رویکرد چین به تایوان، در اوج تنش به‌سر می‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید