• یکشنبه 8 تیر 1404
  • الأحَد 3 محرم 1447
  • 2025 Jun 29
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27549
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/n6GR
+
-

بررسی عملکرد ۹ ماهه کمیته شفافیت و شهر هوشمند

جلسات سی‌وهفتم و سی‌وهشتم کمیته شفافیت و شهر هوشمند با موضوع بررسی عملکرد 9‌ماهه کمیته از زمان تشکیل تا‌کنون و برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی برای اقدامات آتی برگزار شد. به گزارش مهر، از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته شفافیت در ادامه فعالیت خود، نظارت بر حسن اجرای طرح‌های تصویب‌شده (طرح «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی معاملات شهرداری») و طرح‌های درحال‌تصویب (طرح «مدیریت تعارض منافع» و «الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی») کمیته است.

پیگیری شفافیت بیشتر بودجه شهرداری با انتشار اطلاعات تخصیص بودجه، ارتقای عملکرد سامانه‌های نظارت همگانی ۱۳۷ و ۱۸۸۸، انتشار عمومی بخشی از اطلاعات سامانه کنترل پروژه، تحقق پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی تا پایان تابستان و اجرای پروژه پژوهشی «تدوین شاخص شفافیت در شهرداری تهران»، ازجمله پروژه‌ها و اقدامات دردست‌انجام کمیته هستند که درباره اولویت و نحوه پیشبرد آنها گفت‌وگو شد.

علاوه‌برآن، تمام‌الکترونیکی کردن فرایندهای مربوط به دریافت خدماتی که هم‌اکنون توسط دفاتر خدمات الکترونیکی ارائه می‌شوند نیز به‌عنوان یک اقدام جدید، تعریف و در دستور کار کمیته قرار گرفت. منظور از این اقدام آن است که متقاضیان خدمات مختلف از شهرداری تهران اعم از تقاضای دریافت پروانه، پایان‌کار، استعلام و... بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر مزبور، شخصا مراحل مختلف مربوط به دریافت خدمات مورد نیاز خود را از طریق وب سایت شهرداری تهران و بدون هیچ‌گونه مراجعه حضوری طی کنند. این اقدام، علاوه‌بر افزایش رضایت، کارآمدی و کاهش هزینه‌های ارائه خدمات، زمینه شکل‌گیری فساد ناشی از وابستگی انجام فرایندها به عوامل انسانی را نیز از بین می‌برد. با توجه به آنکه غالب مراجعات شهروندان به شهرداری به‌منظور دریافت پروانه، پایان‌کار و استعلام‌های مختلف است، این اقدام می‌تواند تأثیر مثبت محسوسی بر رضایت شهروندان به‌دنبال داشته باشد. تثبیت و پایدارسازی تغییرات صورت‌گرفته در حوزه شفافیت در شهرداری تهران، محور مهم دیگری بود که در این دو جلسه به آن پرداخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید