• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 دی 1396
کد مطلب : 2745
+
-

پیش‌بینی عبور شاخص بورس از مرز 100هزار واحد

2کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کردند شاخص کل بورس در سال‌جاری از مرز 100هزار واحد عبور کند.به گزارش همشهری، تحلیلگران می‌گویند عواملی مانند رشد قیمت جهانی مواد خام، افزایش قیمت نفت، رشد قیمت دلار و انتظارات تورمی محرک افزایش شاخص‌ها در بورس هستند و این شاخص قادر است تحت‌تأثیر همین عوامل به‌زودی از مرز 100هزار واحد هم عبور کند.

سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران،  درباره چشم‌انداز فعالیت بورس درماه‌های آینده و امکان عبور شاخص از مرز 100هزار واحد گفت: با توجه به شرایط موجود به‌نظر می‌رسد شاخص از این مرز نیز عبور کند. او افزود: بازار سرمایه باید همیشه آماده جذب سرمایه‌‌گذاری و نقدینگی‌های جدید باشد. اگر به اندازه کافی ابزار مالی جدید،  شرکت‌های آماده ورود و شرکت‌های در حال افزایش سرمایه داشته باشیم،  در زمانی که جریان نقدینگی شدید باشد به راحتی می‌توان این منابع را از طریق توسعه بازار اولیه جذب کرد.

این فعال بازار سرمایه اضافه کرد: درصورتی که این اتفاق رخ دهد،  نقدینگی‌های جدید سراغ سهام و ابزارهای مالی قدیمی که اشباع شده‌اند،  نخواهد رفت،  بلکه به سراغ ابزارهای مالی جدید می‌رود. اسلامی بیدگلی رشد شاخص بورس را قابل پیش‌بینی دانست و گفت: به‌دلیل مجموعه تحولات اقتصادی که در داخل و خارج کشور رخ داده شرایط برای رشد بازار مناسب شده است که ازجمله آنها می‌توان به رشد قیمت کامودیتی‌ها (مواد پایه و معدنی) و دلار اشاره کرد.

 

   رشد از نظر تکنیکال

بهزاد صمدی، تحلیلگر تکنیکال هم در ‌باره پیش‌بینی رشد شاخص، گفت: شاخص کل در آستانه تکمیل الگوی هارمونیک خود است. به گفته او، مرز 93هزار واحد منطقه اشباع خرید محسوب می‌شود و شاخص در محدوده تاریخی گذشته خود قرار می‌گیرد.به گفته او، دلایل نزول بورس در چند روز گذشته این است که شاخص در این محدوده مقاومت می‌کند و در عین حال در محدوده 99هزار واحد هم برای عبور از 100هزار واحد مقاومت خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید