• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 25 مرداد 1397
کد مطلب : 27272
+
-

با مردم | حوادث

با مردم | حوادث

@  درخواست از سازمان امور مالیاتی

با سلام. چند روز قبل سخنگوی وزارت بهداشت گفت که از لحاظ قانونی سازمان امور مالیاتی به برخی از صنوف و مشاغل الزام کرده که صندوق داشته باشند و این صندوق باید کارتخوان داشته باشد اما هنوز برای صنف بهداشتی و درمانی و پزشکان، این موضوع قطعی نشده و الزام نصب کارتخوان در مطب‌ها فعلا اخلاقی است! به‌نظرم برای انضباط مالی، همه اصناف باید کارتخوان داشته باشند و نیازی به این نیست که قانون تک‌به‌تک برای همه اصناف از جمله پزشکان قانون وضع کند که کارتخوان نصب کنند. این هم از بی‌قانونی سازمان امور مالیاتی است که صرفا از کارمندان و کارگران با درآمد 3میلیون تومانی مالیات بگیرند اما از یک پزشک با درآمد چند صدمیلیونی مالیات نگیرند. چطور یک دستفروش و هندوانه‌فروش را مجبور می‌کنند که کارتخوان داشته باشد ولی یک پزشک نباید داشته باشد؟ پزشکانی که در مطب خود کارتخوان ندارند فقط برای فرار از مالیات است. از سازمان امور مالیاتی درخواست می‌کنیم به اینگونه موارد رسیدگی کند.
رحمتی از تهران

  حمایت از کارآفرینان

با عرض سلام و احترام فراوان و خدا قوت. بهبود محیط کسب و کار و ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم و حمایت از کارآفرینان باید مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد. کارآفرینی اگر به‌طور دقیق مورد ارزیابی و تأمل قرار گیرد، نتیجه آن ایجاد کسب‌وکار است که حاصل می‌شود. با حمایت از کارآفرینی می‌توان استعدادهای فکری و جسمی را شکوفا و از هدر رفتن سال‌ها تحصیل، علم و فناوری جوانان جلوگیری کرد. همه کارآفرینان اگر از طرف نهادهای ذی‌ربطی چون وزارت کار حمایت شوند، قطعا از تعداد کل بیکاران کاسته خواهد شد. لطفا در این‌باره گزارشی منتشر کنید.
6263...0938

  انتشار چهره مجرمان

سلام. اگر قوه قضاییه اجازه انتشار چهره سارقان‌، کلاهبرداران و شیادان را در مطبوعات و صداوسیما بدهد، این اقدام، هم برای بازدارندگی مجرم مناسب است و هم اینکه افراد دیگری در دام این مجرمان گرفتار نخواهند شد. از قوه قضاییه درخواست می‌کنیم نسبت به این درخواست مردم بی‌توجه نباشد.
7941...0911

  شرکت اتوبوسرانی نظارتی ندارد

با سلام و خسته نباشید. مدتی است اتوبوسرانی شهرستان اسلامشهر به میدان آزادی تقسیم‌بندی داخل اتوبوس‌ها را تغییر داده است و خانم‌ها را در قسمت جلوی اتوبوس که جای بیشتری دارد سوار می‌کند. از طرف دیگر چون تعداد مسافران خانم کمتر است باعث می‌شود تا آقایان هم به‌دلیل جای کم عقب اتوبوس به سمت خانم‌ها بیایند و به‌طور مشترک از این صندلی‌ها استفاده کنند. متأسفانه این اقدام در برخی موارد باعث ایجاد مزاحمت و مشکل برای بانوان شده و بعضا به دعوا ختم می‌شود. گویا مسئولان اتوبوسرانی نظارتی بر اتوبوس‌های مسافربری این مسیر نمی‌کنند.
8132...0936

  آبنمای میدان هفت‌حوض

مدت‌هاست در میدان هفت حوض در شرق تهران، آبنمای این حوض محل مناسبی برای کسبه اطراف این میدان شده است، به‌گونه‌ای که بارها برای شست‌وشوی مغازه و پیاده‌رو تی نظافت را چندین‌بار داخل حوض و آبنما وارد می‌کنند. از طرف دیگر متأسفانه بسیاری از کودکانی که برای تفریح و بازی در اطراف این آبنما حضور دارند، ندانسته از آب آنجا استفاده می‌کنند که غیربهداشتی است. انتظار داریم مسئولان ذی‌ربط در شهرداری منطقه، نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.
4496...0919

  زحمات پزشکان و پرستاران

با سلام و خسته نباشید. نزدیک به 2 سال است که همسرم را در بیمارستان سینا به‌خاطر بیماری سرطان شیمی‌درمانی می‌کنم. طی  این مدت شاهد زحمات پزشکان و پرستاران این بیمارستان هستم که جای قدردانی و تشکر دارد. به‌عنوان یک همراه بیمار، به‌خصوص از دکتر و پرسنل بخش خون این بیمارستان تشکر می‌کنم.
حشمتی از تهران

  وعدهای عمل نشده

با عرض سلام. معلول ازکارافتاده‌ام. از وعده‌های عملی‌نشده مسئولان بهزیستی خسته شده‌ایم. هر چند  وقت یک‌بار مصاحبه می‌کنند و از پیگیری حقوق معلولان می‌گویند اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد. همین وعده‌های عملی‌نشده بزرگ‌ترین ضربه روحی را به ما معلولان وارد می‌کند. لطفا درددل ما را به گوش مسئولان برسانید.
6725...0935

  درخواست از شهرداری منطقه 2

مدت‌هاست که در خیابان کوی نصر، به‌خصوص بوستان گفت‌وگو و فرعی‌های انتهایی کوی نصر، ازدیاد گربه‌های ولگرد باعث سلب‌آسایش و برهم زدن بهداشت و نظافت این محله شده است. انتظار داریم شهرداری منطقه 2 نسبت به رفع این مشکل، ساکنان محل را یاری کند.
7577...0912

@  طبیعت نفسی تازه کند

سلام، وقت به خیر. با اینکه بسیاری از شهروندان از زیان‌های جبران‌ناپذیر کیسه‌های پلاستیکی کم و بیش مطلع هستند اما هنگام خرید، به‌خصوص میوه، همچنان از نایلون استفاده می‌کنند. به‌نظرم باید تک‌تک افراد جامعه نسبت به این مسائل، احساس مسئولیت کنند و وظایف شهروندی خود را بجا آوردند و بی‌تفاوت نباشند. البته مسئولان ذی‌ربط هم می‌توانند با کمک به تولید‌کنندگان برای تولید کیسه‌های قابل بازیافت و تبلیغ و آگاهی‌رسانی از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، برای استفاده‌ کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و آموزش روش‌های جایگزین مانند استفاده از سبدهای خرید یا کیسه‌های پارچه‌ای، به مصرف کمتر این مواد کمک و فرهنگسازی‌ کنند. پیشنهاد می‌کنم شهروندان حداقل در زمان خریدهای قابل پیش‌بینی، از کیسه‌های پارچه‌ای یا سبدهای خرید به ‌جای نایلون استفاده کنند.‌ به امید روزی که طبیعت نفسی تازه کند.
صادقی، بازنشسته از تهران

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید