• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مرداد 1397
کد مطلب : 27072
+
-

منتظر شهر دیگری باشید

از میان خبرها
منتظر شهر دیگری باشید

شهردار زاهدان وضعیت پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و خدماتی اجراشده یا در دست اجرا در زاهدان را تشریح کرد.
عبدالقادر پربار در گفت‌وگو با همشهری بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای احداث و افتتاح پارک بانوان در زاهدان از طریق شورای اسلامی این شهر و معاونت زنان ریاست‌جمهوری در حال انجام است که به اختصاص بودجه 5میلیارد تومانی برای مدت یک سال نیاز دارد.
وی با اشاره به این‌که حتی مشکلات حاشیه‌نشینی زاهدان با دیگر شهرهای کشور متفاوت است، افزود: تمامی اقدامات شهری در حیطه وظایف شهرداری نیست و ارگان‌های دیگری هم در مسائل شهری مسئولیت دارند.

پربار عنوان کرد: وضعیت شهر و شهرداری زاهدان و اقتصاد و درآمد آن به هیچ وجه با دیگر شهرها قابل مقایسه نیست. این مساله سبب شده است شرایط سخت‌تری نسبت به سایر کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها داشته باشیم. 
وی همچنین گفت: متوسط فضای سبز در زاهدان به ازای هر نفر کمتر از یک متر‌مربع است که این آمار مطلوب نیست و شهروندان می‌توانند با کاشت نهال جلو منازل سرانه فضای سبز را تا حدودی افزایش دهند. 
شهردار عنوان کرد: زیباسازی شهری، توسعه پروژه‌های عمرانی و زیباسازی شهری سبب افزایش امید و نشاط در مردم می‌شود و همکاری آنان را در پی خواهد داشت.
پربار افزود: وضعیت آسفالت شهر برای شهروندان و شهرداری مطلوب نبوده است. از این رو شهرداری برای حل این مشکل علاوه بر 2 کارخانه آسفالت خود، به مشارکت با 2 کارخانه آسفالت جدید روی آورده و از چند پیمانکار همزمان برای آسفالت معابر شهر استفاده کرده است. بر این اساس، در مدت گذشته سال جاری بیشتر از سال‌های قبل عملیات آسفالت و بهسازی خیابان‌ها انجام شده است. 

وی بیان کرد: افراد شهرنشین که مستأجر یا مالک هستند باید هزینه‌ای را به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت کنند تا شهرداری بتواند آن را برای مردم هزینه کند. شهرداری ارگانی غیردولتی است که وابسته به درآمد خود و مشارکت شهروندان است. پربار عنوان کرد: مردم باید در همه زمینه‌ها در کنار شهرداری باشند، چراکه مدیریت شهر به صورت کلی همکاری و همیاری مردم را می‌طلبد.شهردار همچنین ادامه داد: حاشیه شهر زاهدان و احیای بافت شهری آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست که به صورت جدی در حال پیگیری در این زمینه و انجام اقدامات هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید