• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مرداد 1397
کد مطلب : 27063
+
-

شهر همچنان بدون شهردار

جلسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای انتخاب شهردار باز هم بی‌نتیجه ماند

شهری
شهر همچنان بدون شهردار

شورای شهر کرمانشاه برای چندمین بار و پس از 2 هفته عدم تشکیل جلسه، موضوع انتخاب شهردار را در دستور کار خود قرار داد که باز هم بدون نتیجه پایان یافت. 

به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر کرمانشاه در ابتدای جلسه این هفته که با دستور کار انتخاب شهردار برگزار شد بر انتخاب هرچه سریع‌تر شهردار تاکید کرد و افزود: حتی یک ساعت تاخیر در انتخاب شهردار مساوی است با متضرر شدن شهر.  «رسول آزادی» گفت: در این جلسه 2 نفر از دوستان (غلامرضا امیری و سید حجت‌الله موسوی اجاق) بنا به دلایلی مرخصی رفته‌اند، هرچند ضرورت داشت با توجه به دستور کار مهم در جلسه حضور می‌داشتند، اما به هر حال حق قانونی آنهاست و در جلسه حاضر نیستند. 

 وی گفت: هفته گذشته موضوع حضور آقای امیری(عضو فعلی شورای شهر) به عنوان تنها کاندیدای رسمی تصدی شهرداری کرمانشاه مطرح شد که باید تعیین تکلیف شود. برخی دوستان می‌گویند به صلاح نیست ایشان شهردار شود و بهتر است در شورا از تجربیاتشان استفاده شود و از طرفی خودشان اعلام کرده‌اند که باید همه اعضای شورا حضورشان را تایید کنند.  آزادی ادامه داد: از طرف دیگر اسم برخی کاندیداهای دیگر تصدی شهرداری به‌صورت غیررسمی اعلام شده و ضروری است هرچه سریع‌تر بحث انتخاب شهردار را تعیین تکلیف کنیم. 


انتخاب هرچه سریع‌تر شهردار 

عضو دیگر شورای شهر در تایید صحبت‌های رئیس شورا بر لزوم انتخاب هرچه سریع‌تر شهردار تاکید کرد و افزود: سرپرست شهرداری هرچقدر هم که قوی باشد، اختیارات کامل شهردار را ندارد و باید هرچه سریع‌تر شهردار انتخاب شود.  «طیب حیدری» افزود: از طرفی در این انتخاب باید نهایت دقت را داشته باشیم، چراکه با انتخاب خود بسیاری مشکلات احتمالی بعدی هم رفع می‌شود.  دیگر عضو شورا هم تاکید کرد که از صمیم قلب و بدون هیچ اجباری برای شهردار شدن امیری برگه شهردار شدن او را امضا کرد و گفت: ابتدا باید وضعیت ایشان تعیین تکلیف شود که کاندیدا هستند یا نیستند و بعد سراغ کاندیداهای دیگر برویم.

 «مازیار رضایی» افزود: در ضمن بهتر است شفاف بگوییم اگر قرار است بعد از انتخابات هیات رئیسه، جلسه انتخاب شهردار برگزار شود، چرا هر بار برای انتخاب شهردار جلسه برگزار می‌کنیم. همچنین برای انتخاب شهردار بهتر است اجازه دهیم در جلسه بعدی 2 عضو غایب هم حاضر شوند و هر 11 نفر با هم تصمیم‌گیری کنیم.  این پیشنهاد رضایی در ادامه محل چالش اعضای شورای شهر شد و برخی مانند رسول آزادی و میثم موسوی اجاق بر تعیین تکلیف وضعیت شهردار در همین جلسه تاکید کردند و برخی دیگر مانند ابراهیم مرادی ترجیح دادند در جلسه بعدی و با حضور هر 11 نفر تصمیم‌گیری شود.  طیب حیدری در ادامه با اشاره به قطعی بودن کاندیداتوری غلامرضا امیری پیشنهاد داد در این جلسه در خصوص وضعیت این کاندیدا تصمیم‌گیری شود.  این عضو شورا گفت: امروز بهتر است وضعیت آقای امیری به عنوان کاندیدای رسمی تصدی شهرداری مشخص شود و تلفنی با ایشان تماس بگیریم که هنوز هم تمایل دارند باشند یا خیر و سپس رأی‌گیری کنیم.  وی افزود: معلوم نیست در جلسه بعد همه اعضا حاضر باشند و باز عضوی غیبت نداشته باشد. بهتر است موضوع آقای امیری هرچه زودتر تعیین تکلیف شود. 

«سالار احمدزاده» هم گفت: همه می‌دانیم هرگونه تاخیر در انتخاب شهردار باعث فرصت‌سوزی از شهر می‌شود.  وی افزود: 45 روز است گزینه‌هایی مطرح شده و نباید کار به جایی برسد که همه چیز بی‌مزه شده و زمان از دست برود و مردم ما را متهم به سیاسی‌کاری در انتخاب شهردار کنند. 

از یک ماه پیش مصر بر انتخاب سریع شهردار بودم و معتقدم سرپرست هرچقدر هم قوی‌باشد نمی‌تواند جای شهردار را بگیرد.   آزادی در ادامه جلسه پس از صحبت اعضا از آنان خواست در نهایت به احترام 2 عضو غایب 24 ساعت مهلت داده و در جلسه آینده با حضور همه اعضا در خصوص انتخاب شهردار رأی‌گیری شود، اما در ادامه با اصرار میثم موسوی اجاق مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت غلامرضا امیری، کامران ملکی دیگر عضو شورا دست به تلفن شد و با غلامرضا امیری تماس گرفت تا به‌ صورت تلفنی و از راه دور جواب مثبت این عضو شورا را برای ادامه حضور به عنوان کاندیدای تصدی شهرداری کرمانشاه بگیرد. 

غلامرضا امیری هم که هفته پیش صراحتا اعلام کاندیداتوری کرده و با توزیع برنامه 5 ساله خود برای شهرداری تمایل خود را برای تصدی این پست اعلام کرده بود، از پشت خط تلفن با قطعیت بار دیگر آمادگی خود را برای تصدی شهرداری کرمانشاه اعلام کرد. 


اول تکلیف غلامرضا امیری مشخص شود 

در ادامه باز هم بحث بر سر حضور همه اعضا و تعیین تکلیف در جلسات بعدی محل چالش اعضا شد که طیب حیدری پیشنهاد داد اول تکلیف غلامرضا امیری مشخص شود و در صورتی که وی انتخاب نشد، بعد از آن به مدت یک هفته فراخوان عمومی بدهند تا همه افرادی که احساس می‌کنند توانایی شهردار شدن شهری مانند کرمانشاه را دارند، اعلام آمادگی کنند؛ اما این پیشنهاد چندان موافقی نداشت و پیمان موسوی اعلام کرد: اعلام فراخوان تنها وقت شورا را می‌گیرد و بهتر است از میان گزینه‌های معرفی شده چند فرد شاخص انتخاب و به رأی گذاشته شوند. 

سید احسان احسانی اما تاکید کرد انتخاب اعضای شاخص بدون شنیدن برنامه‌های آنها امکان‌پذیر نیست و باید برنامه همه گزینه‌ها در شورا مطرح شده و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود. در نهایت بعد از 2 ساعت بحث و بررسی جلسه شورا بدون معرفی حتی یکی از کاندیداهای رسمی به‌جز غلامرضا امیری بدون نتیجه پایان یافت و مقرر شد برای تعیین تکلیف شهردار در صورت لزوم جلسه فوق‌العاده تشکیل دهند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید