• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مرداد 1397
کد مطلب : 26867
+
-

مصوبه‌های نجات

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از تخصیص اعتبار برای کنترل ریزگردها در هوای استان خبر می‌دهد

مصوبه‌های نجات

غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان (زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) در شمال استان سیستان ‌و بلوچستان روز گذشته به 60 برابر حد مجاز رسید و 9 هزار و 75 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه غلظت گرد و غبار در هوای سیستان از بعدازظهر امروز (دوشنبه) کاهش می‌یابد، به همشهری می‌گوید: سرعت باد در سیستان روز گذشته تا 104 کیلومتر بر ساعت هم رسید و تا ساعت‌های پایانی روز غلظت ریزگردها 40 برابر حد مجاز باقی ماند. 

عبدالرحمن شهنوازی هم‌چنین به راهکارهای بهبود وضع هوای سیستان اشاره می‌کند و می‌افزاید: وزیر کشور در سفری که ماه گذشته به استان داشت، 4 مصوبه برای بهبود وضع هوا در این منطقه تصویب کرد که در حال حاضر مسئولان استانی پیگیر اختصاص اعتبار آن هستند.  او توضیح می‌دهد: تامین 30 میلیارد تومان اعتبار برای مهار ریزگردها و شن‌های روان از طریق مالچ‌پاشی، نهال‌کاری و ایجاد بادشکن، تامین 20 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات ماسه‌روب برای شهرداری‌ها، اختصاص اعتبار لازم برای ساخت سایت‌های اسکان اضطراری و پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران و تامین 10 میلیارد تومان برای جمع‌آوری شن‌های روان از روستاها و مناطق مسکونی مصوبه‌های وزیر کشور است که پیگیر اجرایی شدن آن‌ها هستیم. شهنوازی به مشکلات پیش آمده در نتیجه بروز گرد و غبار طی روز گذشته هم اشاره و تصریح می‌کند: روز یکشنبه 246 نفر از مردم منطقه سیستان در نتیجه عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد، 46 نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

به گزارش همشهری، وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگردها و آلودگی هوا موجب شد همه اداره‌ها و نهادهای شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز به جز نهادهای خدمات‌رسان تعطیل شوند. در این مدت دید افقی در جاده‌های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان- بم و ایرانشهر-بم هم کاهش یافت.  

این خبر را به اشتراک بگذارید