• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 22 مرداد 1397
کد مطلب : 26793
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/n7vD
+
-

کاهش 264تنی گازهای گلخانه‌ای در تهران

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار از تولید 347مگاوات ساعت برق و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان 264تن در سال از طریق توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد.

به گزارش همشهری، صدرالدین علیپور با اشاره به روند رو به رشد مصرف انرژی، کاهش منابع سوخت‌های فسیلی و استفاده از روش‌های قدیمی و فناوری‌های غیرنوین در تولید انرژی که منجر به تولید آلودگی، افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بروز پدیده گرمایش جهانی شده است، گفت: این معضلات، لزوم اتخاذ سیاست‌های مناسب جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و اصلاح الگوی مصرف انرژی را نمایان می‌سازد.
او گفت: همین امر و همچنین ضرورت دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر در کشورهای در حال توسعه، توجه اکثر کشورها را به سوی به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر سوق داده است، به‌گونه‌ای که استفاده از این نوع انرژی‌ها به‌عنوان راه‌حلی مناسب جهت دستیابی به توسعه پایدار تلقی می‌شود. رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد ایران در سال2015 به میزان 630میلیون تن انتشار دی اکسید کربن و در سال2016، حدود 13میلیون تن افزایش نسبت به سال2015 داشته است. به این ترتیب ایران در سال2016 رتبه هشتم انتشار گازهای گلخانه‌ای را به‌خود اختصاص داد. او با بیان اینکه کلانشهرها سهم قابل‌توجهی در انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند به‌عنوان یکی از راهکارهای اساسی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌ها باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید