• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مرداد 1397
کد مطلب : 26792
+
-

امسال 80 رسته شغلی تدوین و عملیاتی می‌شود

فرهاد افشار، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از تدوین و عملیاتی شدن 80 رسته شغلی در تهران در سال جاری خبر داد.

به گزارش همشهری،  او با اشاره به اینکه امروزه در شهرهای دنیا مطالعات گسترده‌ای درخصوص مدیریت صنایع و مشاغل به‌ویژه‌ در کشورهای پیشرو صورت گرفته است، گفت: «ما نیز باید با بررسی شرایط موجود و استفاده از این تجارب بهترین رویکرد را مدنظر قرار دهیم. امروز برای ساماندهی صنایع و مشاغل در دنیا رویکرد توسعه پایدار مدنظر قرار گرفته است؛ رویکرد توسعه پایدار که 3 رکن مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را مدنظر قرار می‌دهد.»
او ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال‌جاری دستورالعمل‌های لازم جهت الزاماتی که رسته‌های شغلی باید آن را رعایت کنند برای 80رسته تدوین و عملیاتی شود. فضای جغرافیایی و تطبیق مشاغل با رسته‌های اطراف آنها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.به ‌این‌ ترتیب فضای زیست‌محیطی شهر ارتقا پیدا می‌کند و شهر زیست‌پذیرتر برای شهروندان تهرانی محقق می‌شود. هم‌اکنون 400هزار واحد شغلی در تهران فعالیت می‌کنند که در ارتباط با هر فعالیت شغلی 2شاخص و الزام را باید تعریف کنیم.
 فرهاد افشار همچنین با بیان اینکه شرکت‌های پیمانکاری در حوزه مقابله با حیوانات موذی تنها برای «فعالیت، میزان تجهیزات و منافذی که در حوزه مقابله با موش‌ها مسدود می‌کنند» از این شرکت پول دریافت می‌کنند، تأکید کرد: «ورود موش‌های زنده از سایر نقاط به شهر تهران برای دریافت پول، از اساس شایعه‌ای بیش نیست.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید