• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 22 مرداد 1397
کد مطلب : 26754
+
-

زنان کلاهبردار، نقش خیّر را بازی می‌کردند

داخلی
زنان کلاهبردار، نقش خیّر را بازی می‌کردند


2زن سابقه‌‌دار نقش افراد خیّر و نیکوکار را بازی می‌کردند تا طلاهای طعمه‌هایشان را سرقت کنند. به گزارش همشهری، یکی از طعمه‌های این دو متهم، زن سالخورده‌ای بود که حدود 40میلیون تومان طلایش را از دست داده بود. او به مأموران پلیس گفت: بعدازظهر 17اردیبهشت‌ماه در حال عبور از خیابان اول نیروی هوایی بودم که یک پژو‌206 مقابلم توقف کرد. 2زن داخل ماشین بودند که مرا صدا زدند و وقتی نزدیک شدم، گفتند که دنبال افراد نیازمند می‌گردند. آنها کیسه‌ای همراه داشتند که از داخلش مقداری پول و لباس درآوردند و مدعی شدند که به‌دنبال مسجد می‌گردند تا این کیسه را تحویل دهند و پول و لباس‌ها به‌دست نیازمندان برسد. آنها حتی ادعا کردند که عروسشان به‌تازگی مسلمان شده و به همین دلیل می‌خواهند به نیازمندان کمک کنند و پس از آن هم قصد دارند به طلافروشی بروند و برای عروسشان طلا بخرند.

شاکی ادامه داد: حرف‌های این دو زن را باور کردم و آدرس مسجد را دادم اما یکی از آنها نگاهی به النگوهایم کرد و گفت که می‌خواهد از همین النگوها برای عروسش بخرد. بعد به بهانه نوشتن شماره النگوها آنها را من گرفت و بعد از یادداشت‌کردن شماره‌ها، همه النگوها را داخل همان کیسه‌ای که پر از پول و لباس بود، گذاشت و کیسه را به من داد و خواست که به جای آنها، کیسه را به‌دست نیازمندان برسانم. من هم کیسه را گرفتم و خداحافظی کردیم و آنها رفتند اما وقتی در کیسه را باز کردم، داخل آن فقط مقداری لباس کهنه بود. نه خبری از پول‌ بود و نه النگوهایم. همان لحظه متوجه سوراخی ته کیسه شدم و فهمیدم که النگوها و پول‌ها از این سوراخ داخل ماشین آن دو زن افتاده و آنها با این شگرد مرا فریب داده و طلاهایم را که 18حلقه النگو به ارزش 40میلیون تومان بود، دزدیده‌اند.

با شکایت این زن، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و با چهره‌نگاری زنان سارق و بررسی‌های تخصصی دریافتند که این دو زن از مجرمان طایفه فیوج هستند که معمولا از این شگرد برای فریب زنان سالخورده و سرقت طلاهای آنها استفاده می‌کنند. در ادامه یکی از سارقان به نام سولماز، 27ساله، شناسایی شد و مأموران او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. به گفته سرهنگ رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم آگاهی، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره این زن را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به پایگاه ششم مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید