• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 22 مرداد 1397
کد مطلب : 26750
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


@  انتظار از قوه قضاییه
سلام. بارها از طریق اصحاب رسانه مطلع می‌شویم که فلان مدیر در حوزه شغلی خود تخلفاتی از قبیل اختلاس و غیره انجام داده است. بعد هم خبر دستگیری و تحویل به مراجع قضایی اعلام می‌شود. اما نتیجه مجازات و یا منع تعقیب اطلاع‌رسانی نمی‌شود. مشکل از کجاست؟ مردم از قوه قضاییه انتظار دارند مجرمان اقتصادی بدون هیچ‌گونه بخششی به مجازات برسند. اقدام قاطع در مقابل متخلفان مطالبه عموم مردم است. لطفا این موارد را به گوش مسئولان قضایی برسانید.
 

4528...0910


@  جنس برای فروش نداریم!
سلام. کالاها و محصولات غذایی این روزها در مسیر گرانی قرار گرفته است. از طرفی وقتی برای خرید همان اجناس و کالای گران مراجعه می‌کنید می‌گویند موجود نیست و جنس برای فروش نداریم! اگر واقعا اجناس به‌وفور در انبارها وجود دارد با سرازیر کردن آنها به بازار از گرانی‌هایی که به واسطه ایجاد جنگ روانی در جامعه التهاب ایجاد می‌کند جلوگیری می‌شود. واقعیت این است که هم مردم و هم مسئولان در بخشی از این گرانی‌ها مقصر هستیم. مسئولان ذیربط بهتر است با نظارت بیشتر با سودجویان مقابله کنند و از طرفی مردم اجناس گران را صرفا برای رفع نیاز بخرند تا بلکه بازار گرانفروشی کمی آرام بگیرد.
 
2546...0919

  درخواست از مسئولان مترو
با سلام. از مسئولان شرکت مترو سؤال کنید که برای یک مسیر مترو چقدر باید هزینه کرد؟ بنده 3000تومان کارتم را شارژ کردم 900تومان هم از  قبل داشت که می‌شود 3900تومان. ولی دو مسیر بیشتر نتوانستم بروم. دوباره2000تومان شارژ کردم وقتی موجودی کارتم را دیدم 3500 تومان کم کرده بود! لطفا منعکس کنید تا مسئولان ذیربط پاسخی بدهند.
 
0255...0919


  نسخه پزشکان
سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید. بارها شاهد بوده‌ایم که بسیاری از پزشکان به شیوه‌ای نسخه تجویز می‌کنند که حتی گاهی اوقات خودشان هم نمی‌توانند آن نسخه را بازخوانی کنند و درنهایت با هنر داروسازان، نسخه خوانده شده و داروها به بیماران داده می‌شود. امیدواریم مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت با هماهنگی معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی برای حل این مشکل راهکاری ارائه کنند.
 
بهرام‌زاده از تهران


  معنی تورم یک‌رقمی
چند‌ماه قبل گوشت چرخ کرده‌ بسته‌بندی شده را از فروشگاه به مبلغ 27هزار تومان خریده بودم. اما دیروز با مراجعه مجدد به فروشگاه ناچار شدم به مبلغ 47هزار تومان خریداری کنم. به مسئولان بگویید معنی تورم یک‌رقمی این بود!
 
7695...0912


  مشکل آبرسانی برای کسبه
سلام. با اینکه از اوایل دهه۸۰ پارک صنعتی جنب آهن‌فروشان در منطقه8 برای ساماندهی مشاغل مزاحم، راه‌اندازی شده است اما متأسفانه تاکنون مشکل آبرسانی در این محدوده برای کسبه و کارگاه‌های درحال فعالیت حل نشده است. چرا مسئولان ذیربط نسبت به این معضل کسبه رسیدگی نمی‌کنند؟
 
2345...0919


@  به تبعیض‌ها رسیدگی کنند
درحالی‌که قانون اساسی تبعیض ناروا را رد می‌کند، اما قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان درخصوص ایثارگران مصداق بارز تبعیض نارواست. در این‌باره این ابهامات بی‌پاسخ مانده است: 1- در بخش مربوط به ایثارگران چه تفاوتی بین فرزندان جانبازان 70درصد و فرزندان شهدا وجود دارد که مجلس فرزندان جانبازان 70درصد را حذف کرده است؟ 2- نمایندگان مجلس با کدام معیار سنجش توانستند به این نتیجه برسند که مثلا یک جانباز 50درصد بالاتر از یک رزمنده 65‌ماه جبهه و جانباز 45درصد سزاوارتر به بهره‌مندی از این امتیاز است؟ 3- چرا برای نمایندگان ملت مثلا اسارت کمتر از 3سال یک فرد در زندان‌های مخوف صدام، ارزش آن را نداشت که حتی دیده شود! 4- آیا ایثارگرانی که مجموع عوامل جانبازی، ‌آزادگی و رزمندگی در آنها جمع است ولی هیچ‌کدام به‌تنهایی به حدنصاب تعیین شده مجلس نمی‌رسد باید از این تسهیلات محروم باشند؟ امیدواریم شورای نگهبان نسبت به اینگونه تبعیض‌های ناروا بی‌تفاوت نباشد.
 
8473...0912


  بی‌عدالتی‌های کنکور سراسری
صبح شنبه در برنامه حالا خورشید، یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران صحبت‌های تکان‌دهنده‌ای در مورد بعضی از بی‌عدالتی‌های کنکور نظیر سهمیه فرزندان هیأت علمی و فرزندان دیپلمات‌ها انجام داد. مهمان این برنامه با مستندات گفت 19سهمیه مختلف در کنکور سراسری داریم. آیا با این وضعیت ظرفیتی برای داوطلبان عادی باقی می‌ماند؟ وزارت علوم و مجلس به‌جای تلاش برای حذف کنکور به این بی‌عدالتی‌ها رسیدگی کنند. البته شاید تلاش اصلی آنها فهماندن معنی تبعیض و بی‌عدالتی به داوطلب کنکور با میانگین سن 18 تا 20سال و قبل از ورود جدی به جامعه است. لطفا این موضوع را در روزنامه بررسی کنید.
 
3865...0902


  رسیدگی به فرار مالیاتی پزشکان
سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید. حتما برایتان پیش آمده در مراجعه به مطب پزشکان متخصص به بهانه اینکه در مطب کارتخوان نداریم، حق ویزیت را نقدی دریافت می‌کنند. این اقدام برای این است که برآورد درآمد و مالیات از طریق بررسی واریزی بانکی مشخص نشود. به‌عنوان نمونه، سال‌هاست درمانگاه شبانه‌روزی ولنجک در بلوار دانشجو روبه‌روی پارک نگین، مراجعانی را که فاقد پول نقد هستند به عابر بانک داخل کلینیک هدایت و از بیماران می‌خواهد تا با گرفتن پول نقد به پذیرش مراجعه کنند! آیا بهتر نیست سازمان امور مالیاتی با شناسایی اینگونه مراکز درمانی از تخلفات آنها جلوگیری کند.
 
حسینی از تهران

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید