• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 22 مرداد 1397
کد مطلب : 26751
+
-

اشتباه عجیب در انتقام از رقیب عشقی

پلیس آگاهی
اشتباه عجیب در انتقام از رقیب عشقی


مرد جوان به تصور اینکه برای دختـر مـوردعـلاقه‌اش خواستگاری پولدار آمده و او قادر نیست در این رقابت عشقی برنده شود، نقشه انتقام‌جویی کشید و خانه‌ای را آتش زد اما تنها چند روز بعد از حادثه متوجه اشتباه بزرگش شد.

به گزارش همشهری، 14اسفند سال گذشته آتش‌سوزی هولناکی در یک مجتمع مسکونی در شرق تهران رخ داد و آتش‌‌نشانان را به محل حادثه کشاند. آتش‌سوزی از پارکینگ شروع شده و دود زیادی طبقات ساختمان را پر و ساکنان را با خطر مرگ روبه‌رو کرده بود اما آتش‌نشانان موفق شدند با استفاده از نردبان و تجهیزات ویژه تمامی ساکنان را از خطر دور کرده و جانشان را نجات دهند.

پس از اطفای حریق، تحقیقات برای مشخص‌شدن علت آتش‌سوزی شروع شد و وقتی کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند که آتش‌سوزی عمدی بوده و فردی در پارکینگ ساختمان یک خودروی جک و یک موتورسیکلت را عمدا آتش‌ زده، پای کارآگاهان آگاهی تهران به پرونده باز شد.


در جست‌وجوی دشمن
صاحب خودروی جک و موتورسیکلت یک نفر بود و شواهد نشان می‌داد که آتش‌سوزی با انگیزه انتقام‌جویی از این فرد رخ داده است. بنابراین مأموران سراغ وی رفتند و از او درباره افرادی پرسیدند که با وی دشمنی و خصومت دارند اما مرد جوان گفت که با هیچ‌کس سابقه درگیری و دشمنی ندارد و نمی‌داند چه‌کسی ماشین و موتور او را آتش‌ زده است. در شرایطی که شاکی پرونده نتوانست کمکی به حل معمای آتش‌سوزی کند، کارآگاهان به بررسی‌های تخصصی و علمی پرداختند تا اینکه از طریق سرنخ‌های به‌دست آمده موفق شدند عامل آتش‌‌سوزی را شناسایی کنند. او جوانی به نام مسعود بود که از دوستان شاکی بود و خانواده‌های آنها همدیگر را می‌شناختند. مأموران بار دیگر سراغ شاکی رفتند و از او درباره رابطه‌اش با مسعود پرسیدند اما وی گفت که هیچ دشمنی و خصومتی با مسعود ندارد و محال است که او عامل آتش‌سوزی باشد. با این حال مدارکی که پلیس در اختیار داشت شکی باقی نمی‌گذاشت که آنها راه را درست رفته‌اند و به این ترتیب دستور بازداشت مسعود صادر شد.


انتقام اشتباهی

مرد جوان در بازجویی‌های اولیه منکر آتش‌سوزی شد و ادعا کرد با شاکی پرونده هیچ خصومتی ندارد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و پرده از راز آتش‌سوزی برداشت. او گفت: مدتی پیش به دختری علاقه‌مند شدم و می‌خواستم هرطور شده با او ازدواج کنم. مدتی بعد اما احساس کردم که شاکی که از دوستانم است نیز قصد ازدواج با همان دختر را دارد. شرایط مالی مجتبی(شاکی) و موقعیت کاری او بسیار بهتر از من است و خانواده دختر مورد‌علاقه‌ام نیز با خانواده مجتبی رابطه بسیار خوبی داشتند و احساس می‌کردم هیچ شانسی در این رقابت عشقی ندارم. برای همین تصمیم گرفتم از دوستم انتقام بگیرم.

متهم ادامه داد: روز حادثه، حدود ساعت 3بامداد از در پارکینگ خانه مجتبی بالا رفتم و وارد آنجا شدم. ماشین و موتور او داخل پارکینگ بود. آنها را با بنزین آتش زدم و فرار کردم اما چند روز بعد از این ماجرا وقتی با اعضای خانواده‌ام صحبت می‌کردیم، متوجه اشتباه بزرگم شدم چراکه فهمیدم مجتبی قرار بوده به خواستگاری دختر دیگری در شهرستان برود اما به‌دلیل آتش گرفتن ماشینش، مراسم خواستگاری هم کنسل شده است. درحقیقت او قصد ازدواج با دختر دیگری را داشته و من به اشتباه تصور می‌کردم که وی می‌خواهد به خواستگاری دختر مورد علاقه‌ من برود.

به گفته سرهنگ علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، پس از اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر و وی راهی زندان شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید