در آخرین روزهای هفتهای که گذشت فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که حاوی رفتار نامناسب راننده اتوبوس شرکت خصوصی با یک مسافر خانم بود. درحالیکه وسایل این مسافر بین در اتوبوس گیر کرده بود راننده در را برای مسافر باز نمیکرد. شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ضمن عذرخواهی از شهروندان از آغاز رسیدگی و برخورد قانونی با راننده متخلف خبر داده و بر تقویت نظارتها و آموزشهای رفتاری به رانندگان تأکید کرده است. اما ماجرا از چه قرار بود؟
راننده و اتوبوس متعلق به بخش خصوصی است
از آرم روی این اتوبوس کاملا مشخص است که متعلق به یکی از شرکتهای خصوصی به نام «ندای بهآوران» است که در محدوده شمال شهر مسافران را از پایانه شهید افشار به مقصد میدان ولنجک جابهجا میکند. بلافاصله پس از انتشار این فیلم شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران ضمن عذرخواهی بابت تخلف و رفتار نامناسب این راننده، از برخورد فوری و پیگیری موضوع خبر میدهد. پیگیریها نشان میدهد که رسیدگی و برخورد قانونی با راننده متخلف توسط واحدهای نظارتی شرکت واحد آغاز شده و قرار است پرونده به سرعت پیگیری و با مشخص شدن تمام ابعاد ماجرا، نتیجه آن به شکل دقیق و شفاف به مردم اطلاعرسانی شود.
پیشگیری از تکرار چنین حوادثی
درکنار رسیدگی به این پرونده خاص، شرکت واحد اتوبوسرانی به شهروندان اطمینان داده است که همه ظرفیتهای نظارتیاش را برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقهایی بهکار میگیرد. در بخشی از بیانیه این شرکت آمده است:«تمام رانندگان ناوگان اتوبوسرانی تهران همواره پایبند به اصول تکریم و احترام به حقوق مسافران و رعایت رفتار حرفهای هستند و چنین رخدادهایی صرفا در موارد بسیار محدود مشاهده میشود. با این حال، حتی وقوع اندک و نادر چنین رفتارهایی نیز برای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران قابلقبول نیست.» شرکت واحد از شهروندان درخواست کرده درصورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق سامانههای ارتباطی شرکت واحد به نشانی www.bus.tehran.ir اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و پیگیری شود.
شنبه 24 آبان 1404
کد مطلب :
267076
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/Yv742
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved