• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26373
+
-

ساخت ۲۲ هزار مسکن روستایی در سال‌جاری

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با بیان اینکه امسال قرار است بیش از ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی در مناطق روستایی و به‌طور خاص مناطق مرزی و صعب‌العبور ساخته شود، گفت: ۲۵۰۰ واحد مسکن آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، ابراهیم بازیان با اشاره به اقدامات کمیته امداد در جهت تأمین مسکن مددجویان اظهار داشت: از یک میلیون و ۶۰۰‌هزار خانوار کمیته امداد بیش از ۵۵‌درصد در روستاها و مناطق مرزی هستند و جهت‌گیری خدمات کمیته امداد به سمت تأمین مسکن مددجویان روستایی است. وی افزود: تأمین مسکن و تأثیرات آن برای خانواده‌ها بسیار مهم است و نبود مسکن نشانه فقر است و تأمین مسکن می‌تواند محرکی برای جدایی از فقر باشد، ضمن اینکه هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است. مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد یادآور شد: ۳۰ تا ۶۰‌درصد هزینه‌ها را مسکن تشکیل می‌دهد و طبیعی است که خانواده‌های کم‌درآمد در این دایره قرار دارند و یکی از محورهایی که در کمیته امداد دنبال می‌شود، مسکن‌دار‌کردن مددجویان است.

بازیان درباره تعداد مسکنی که در سال جدید کمیته امداد برای مددجویان ایجاد کرده است، گفت: امسال یکی از سال‌های پرکار کمیته امداد در بخش مسکن است و قرار است بیش از ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی در مناطق روستایی و به‌طور خاص مناطق مرزی و صعب‌العبور ساخته شود؛ ضمن اینکه با تفاهمنامه‌ای که بین کمیته امداد، سپاه و بنیاد برکت ایجاد شده است، امسال در ۱۴ استان ۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید