• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26328
+
-

علی کریمی: من جانشین ابراهیمی نیستم

علی کریمی: من جانشین ابراهیمی نیستم

علی کریمی، هافبک فصل گذشته سپاهان که این فصل پیراهن تیم استقلال را برتن کرده در دو بازی گذشته  در ترکیب ثابت برای تیمش بازی کرد. آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شد این بازیکن همچنان با مصدومیت دست و پنجه نرم می‎کند. به بهانه بازی فردای استقلال مقابل تراکتورسازی با او درباره موضوعات مختلفی گفت‌وگو کردیم. 
    استقلال بعداز دو تساوی در ابتدای لیگ حالا آماده بازی  بزرگ هفته سوم با تراکتورسازی می‌شود. ارزیابی‌تان از این مسابقه چیست؟
ما می‎توانستیم در هر دو مسابقه پیروز شویم اما خوش‌شانس نبودیم. با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان ما از تیم جدا شدند و به‌جای آنها اکثر بازیکنان جدید آمده‌اند زمان می‌برد که با هم هماهنگ شویم. تازه تیم بدنسازی خوبی هم نداشته است با این حال در دو بازی گذشته فوتبال قابل قبولی را ارائه دادیم. در هر صورت 4امتیاز را در همین دو بازی از دست دادیم و دیگر فرصتی نداریم که امتیاز از دست دهیم. 
    رویارویی با اشکان دژاگه و مسعود شجاعی که مدت‌های زیادی با آنها در اردوی تیم‌ملی بودید چه حسی دارد؟ 
اشکان و مسعود از بهترین فوتبالیست‌های ایرانی هستند. چه قبل و چه الان کیفیت خوبی داشته و دارند. مطمئنا کیفیت لیگ‌مان را این دو بازیکن بالا خواهند برد چراکه بازیکنان بزرگی هستند. 
    به‌نظر بنا به حساسیت بازی، ورزشگاه آزادی در زمان مسابقه پر شود نظر خودتان چیست؟
من هم امیدوارم همین‎طور که شما می‌گویید شود و هواداران ورزشگاه را پر کنند. 
    به‌نظر می‌رسد در استقلال کار سختی دارید چراکه به‌جای امید ابراهیمی به این تیم آمدی و انتظارات از تو بالاست.
من جای کسی نیامدم اما بالاخره استقلال تیم بزرگی است.  با توجه به اینکه دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته‌ام آمادگی کامل را ندارم. با این حال تمام تلاشم را انجام داده‌ام تا برای تیم مثمرثمر باشم. 
   وضعیت آسیب‎دیدگی‎تان در حال حاضر چطور است؟
الان دو هفته است که برای استقلال بازی و تمرین می‌کنم. قبل از بازی اول فقط 5،4 جلسه تمرین انجام داده بودم. با توجه به مصدومیتی هم که پشت سر گذاشته بودم نیاز به زمان دارم تا به شرایط آرمانی‌ام برسم.  
    استقلال شانس قهرمانی را در این فصل دارد؟
یک تیم برای قهرمان شدن نیاز به پارامترهای مختلفی دارد. وضعیتی که من می‌بینم، این پتانسیل را داریم قهرمان لیگ شویم. از لحاظ بازیکنان، کادرفنی ومدیریت چیزی کم نداریم. از همه مهم‌تر حمایت هواداران هم پشتیبان مااست. فقط برای قهرمانی باید بیشتر تلاش کنیم. 
    از کار کردن زیر نظر شفر برایمان بگویید. 
شفر مربی خوبی است. همه‌چیز را به‎خوبی زیر نظر دارد. ضمن اینکه خیلی ساده و شفاف مسائل را با شما در میان می‎گذارد. آدم مثبت‌اندیش و با اخلاقی است که با نوع رفتارهای خود انگیزه و روحیه بازیکنان را بالا می برد.
    فکر می‌کنید می‌توانید السد را شکست دهید و در کل استقلال این فصل، می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا فینالیست شود؟
السد در فصل نقل و انتقالات مهره‌های خوبی را جذب کرده، یعنی تقویت شده  و تیم خوبی است اما ما هم استقلال هستیم . السد هم رئال مادرید نیست! تیم‌های دیگر آسیایی هم هیچ کدام رئال مادرید نیستند. ما هم شانس داریم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم فقط باید بیشتر کار کنیم.
    جام جهانی را به‌دلیل مصدومیت از دست دادید، فکر می‌کنید در جام‌ملت‌ها همراه ملی پوشان باشید؟
بله متاسفانه من جام‌جهانی را به‌دلیل مصدومیت از دست دادم اما همه تلاشم را می‌کنم تا برای تیمم مثبت ظاهر شوم و دوباره با سلامت کامل و روی فرم به تیم‌ملی دعوت شوم. 
    نظرتان در مورد تمدید قرار داد کی روش چیست؟
در 8،7 سال گذشته که کی روش در تیم‌ملی مربیگری کرده همه نتایج و دستاوردها مشخص است.  آن شادی که از نتایج تیم‌ملی در جامعه ایجاد شد، خودش بسیار ارزشمند است. الان هم نباید فرصت را از دست دهیم و با توجه به زمان 5 ماهه تا آغاز جام ملت‌های آسیا هرچه سریع‌تر باید قرارداد کی روش را تمدید کنند. اگر می‌خواهیم در جام‌ملت‌ها نتیجه بگیریم همین امروز باید این کار انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید