• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26316
+
-

هفته ورود ستاره‌ها

هفته ورود ستاره‌ها

هفته سوم لیگ برتر امروز و فردا با انجام 8بازی در 7شهر مختلف برگزار می‌شود. فردا مهم‌ترین بازی را استقلال و تراکتورسازی در تهران برگزار می‌کنند و مصاف سپاهان و پیکان در اصفهان هم جدال سختی خواهد بود. صدرنشین لیگ هم امشب در اهواز مهمان استقلال خوزستان است.

استقلال خوزستان - پرسپولیس
خوزستان خوزستان خوزستان
بعد از بردن فولاد، این دومین حریف خوزستانی سرخپوشان است و در دو هفته آینده نیز نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان منتظر هستند تا پرسپولیس در همین 5هفته ابتدایی 4بازی متوالی را مقابل خوزستانی‌ها برگزار کند. تیم برانکو به‌عادت سال‌های اخیر خیلی زود به صدر جدول رسید و حالا باید برای حفظ صدرنشینی مقابل آبی‌های خوزستان قرار گیرد. استقلال خوزستان طی فصول اخیر همیشه در تهران به پرسپولیس باخته و حتی در سالی که به قهرمانی لیگ رسید هم این عادت را ترک نکرد. در اهواز اما نتایج مختلفی در بازی‌های دو تیم رقم خورده است. از برد 2بریک اهوازی‌ها با 2گل بیت‌سعید در فصل پانزدهم گرفته تا تساوی لیگ شانزدهم و بالاخره پیروزی 3بریک پرسپولیس در فصل گذشته که با درخشش علی علیپور و 3گل متوالی سرخپوشان طی همان 24دقیقه ابتدایی بازی رقم خورد. پس از جدایی جونیور مارینی، گلزن خارجی استقلال در فصل قبل، چهره ویژه این تیم حالا وحید خشتان است که در دو بازی اول دوبار برای تیمش گلزنی کرده است. پیش‌بینی برد پرسپولیس در این بازی کار سختی نیست اما غلبه بر گرمای اهواز انصافا کار سختی است.

  گسترش‌فولاد - سپیدرود
سپیدرود بی‌خداداد بهتر است؟
بعد از هفته پرتلاطم و پر از حاشیه‌ای که خداداد عزیزی پشت سر گذاشت، امروز سپیدرود بدون این مربی محروم باید در تبریز روبه‌روی تیم فیروز کریمی بایستد. جدالی که شاید خداحافظی خداداد را از سپیدرود تسریع کند و او به اولین مربی برکنارشده لیگ برتر در این فصل تبدیل شود. 9گل خورده در 2بازی آن‌هم در حالی که هیچ تیم دیگری بیشتر از 4گل نخورده است کارنامه بسیار ضعیفی برای خط دفاعی سپیدرود محسوب می‌شود. این خط دفاعی برای مقابله با پیمان بابایی، رضا خالقی‌فر و دیگر گلزنان آماده تیم میزبان کار سختی درپیش خواهد داشت. سپیدرود علاوه بر خداداد، حسین کعبی را هم در اختیار ندارد.

   سایپا - ذوب‌آهن
به یاد آن 4 گل
فصل قبل سایپا با یک توقف در هفته ماقبل‌پایانی جدال نایب‌قهرمانی را به همین ذوب‌آهن باخت. امسال هم به احتمال فراوان این دو تیم در جدال بالانشین‌ها شرکت خواهند داشت. اگرچه لیگ در این فصل نسبت به فصل گذشته مدعیان بیشتری دارد و باید مراقب سپاهان و تراکتورسازی هم بود. فصل قبل سایپا در تهران با نتیجه 4بر2 ذوب‌آهن را شکست داد و در فولادشهر هم از این تیم شکست نخورد. ذوبی‌ها بعد از بازی سخت مقابل استقلال در این دیدار وحید محمدزاده را به‌دلیل محرومیت و رضا حبیب‌زاده را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

  نساجی - پارس‎جنوبی
با شرکت جبار سینگ
نساجی با یک امتیاز تیم چهاردهم جدول رده‌بندی است و پارس‌جنوبی 9پله بالاتر در رتبه پنجم جدول ایستاده است. اما برد نساجی در این بازی می‌تواند جای دو تیم را کاملا عوض کند و شمالی‌ها را بالاتر از جنوبی‌ها قرار دهد. چهره ویژه این بازی امید سینگ است که فصل گذشته در پارس‌جنوبی بازی می‌کرد و درخشش خوبی هم داشت اما این فصل به نساجی قائمشهر رفته و امروز انگیزه زیادی برای رویارویی با تیم سابقش خواهد داشت. جدال نساجی و پارس‌جنوبی از ساعت20:30 امشب در ورزشگاه شهیدوطنی آغاز می‌شود و قضاوت این دیدار برعهده پیام حیدری خواهد بود.

  پدیده - نفت آبادان
گردان رفت و گروهان برگشت
یحیی گل‌محمدی که زمانی شایعه حضورش در آبادان مطرح بود، فردا با پدیده در مشهد میزبان آبادانی‌هااست. پدیده هفته قبل در خوزستان بود و برد عجیبی را در وقت تلف‌شده کسب کرد. حالا این تیم میزبان خوزستانی‌هااست و امیدوار به اینکه باز هم مصاف با خوزی‌ها برای این تیم خوش‌یمن باشد. پدیده بعد از باختن به پرسپولیس و بردن استقلال‌خوزستان، 3امتیازی است اما برزیلی‌ها نه برد دارند و نه باخت. آنها با 2تساوی 2امتیازی‌اند و همچنان درحسرت پیروزی. چهره ویژه بازی هم شهاب گردان است؛ سنگربان فصل گذشته پدیده و گلر امروز برزیلی‌ها.

 نفت مسجدسلیمان - فولاد
جنگ داخلی در خوزستان!
خوزستان امسال 4تیم در لیگ برتر دارد و این برای استان جنوبی کشور یک رکورد در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. با این حساب در این فصل 12بار شاهد داربی خوزستانی‌ها خواهیم بود که بازی فردای نفت مسجدسلیمان و فولاد اولین قسمت از این سریال 12قسمتی است. فولاد لیگ را با برد آغاز کرد اما در هفته دوم شکست سختی مقابل پرسپولیس خورد. نفت هم از 2بازی یک امتیاز دارد و چشم‌انتظار اولین برد خانگی‌اش در لیگ هجدهم. غایب مهم این مسابقه سینا مریدی، هافبک دفاعی فولاد است که در مصاف با پرسپولیس کارت قرمز گرفت و امروز روی سکوها خواهد نشست.

  سپاهان - پیکان
قلعه روی زمین سفت
عیار تیم جدیدی که امیر قلعه‌نویی با ادعای قهرمانی برای سپاهانی‌ها ساخته فردا بهتر و بیشتر مشخص خواهد شد. سپاهان هفته اول تماشاگرانش را نداشت و مقابل نفت آبادان متوقف شد. هفته دوم برد پرگلی به‌دست آورد اما در این برد بیشتر ضعف سپیدرود به‌چشم آمد تا قدرت سپاهان. این هفته اما همه‌چیز به‌دقت چیده شده تا میزان قدرت زردپوشان اصفهانی مشخص شود. هم درهای ورودی نقش‌جهان برای تماشاگران اصفهانی باز شده و هم حریف این هفته حریف قدَری است که می‌تواند کاملا نقاط قوت و ضعف سپاهان را مشخص کند. پیکان بعد از بردن سایپا و دو کلین‌شیت متوالی مقابل دو تیم مدعی به اصفهان رسیده است. این بازی مصاف بهترین خط دفاعی و بهترین خط حمله لیگ در دو هفته ابتدایی است. میزبان با 6گل زده و مهمان بدون گل خورده؛ آیا این بازی گلی خواهد داشت؟

  استقلال - تراکتورسازی 
قدرت‌های داخلی، نیمکت‌های خارجی
این بازی بدون تردید گل بازی‌های هفته سوم خواهد بود. رقابت استقلال و تراکتور در سال‌های اخیر هرگز خالی از حاشیه و حادثه نبوده و قطعا این‌بار هم نخواهد بود. در لیگ پانزدهم تراکتور با قلعه‌نویی، استقلال مظلومی را برد و از قهرمانی در لیگ‌برتر ناامید کرد. سال قبل‌تر قلعه‌نویی در استقلال بود و تراکتور با هت‌تریک نریمان‌جهان در تهران پرگل‌ترین شکست را به آبی‌ها تحمیل کرد. برد 3بر2 تبریزی‌ها در تهران با سوپرگل کرار جاسم از این خاطره‌ها قدیمی‌تر است اما از یاد رفتنی نیست. دو تیم لیگ جدید را با امید زیادی برای مدعی بودن آغاز کرده‌اند اما بعد از 2هفته هر دو تیم در حسرت پیروزی مانده‌اند. نبردن این بازی می‌تواند به‌معنای ورود به محدوده «بحران» باشد. انتخاب چهره ویژه برای این بازی کار سختی است. تقابل فروزان با رحمتی و رونمایی از چندین ستاره جدید و هیجان‌انگیز در دو تیم از جمله تبریزی و نویمایر در استقلال و شجاعی و دژاگه در تراکتور. تازه بگذریم از خارجی‌های سرشناس روی نیمکت دو تیم؛ جان توشاک و شفر.

این خبر را به اشتراک بگذارید