• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26325
+
-

احتمال روشن شدن تکلیف کی‌روش تا پایان هفته

احتمال روشن شدن تکلیف کی‌روش تا پایان هفته

محمد زارعی 

بعد از رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه، فدراسیون فوتبال با پیشنهادی رسمی به کارلوس کی‌روش، خواهان تمدید قرارداد این مربی پرتغالی تا جام‌ملت‌های 2019 که دی‌ماه در کشور امارات برگزار می‌شود، خواهد شد. اما این‌بار مرد پرتغالی شرایطی را برای تمدید قرارداد داشت و برای اجرایی شدن آنها از سوی فدراسیون فوتبال خواهان ضمانت شد. در برنامه‌های کی‌روش که مبلغ 5میلیون 800هزار دلار هزینه در برخواهد داشت اولین اردوی تیم‌ملی در شهریورماه پیش‌بینی شده است. 

درعین حال برنامه‌های کی‌روش درحالی رسانه‌ای شده که هنوز تکلیف خود او مشخص نیست. سرمربی تیم‌ملی در آخرین اظهاراتش تاکید کرد با این رویه ادامه همکاری با فدراسیون ایران سخت است. دقیقا بعد از این اظهارنظر بود که مهدی تاج به‌عنوان، رئیس فدراسیون فوتبال طی مصاحبه‌ای درجمع خبرنگاران تاکید کرد: «ما مذاکرات جدی خود را با کی‌روش ادامه می‌دهیم و اولویت ما تمدید قرارداد با کی‌روش است اما اگر با این مربی به توافق نرسیم اردوهای تیم‌ملی برگزار می‌شود و همزمان افرادی خارج از فدراسیون هستند که با سایر مربیان مذاکراتی انجام دهند.»

پیش از این خیلی از اهالی فوتبال تاکید داشتند اگر کارلوس کی روش با تیم‌ملی قطع همکاری کند برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس جدی‌ترین گزینه جانشینی او خواهد بود اما اخیر خود برانکو از دالیچ به‌عنوان گزینه جانشین کی‌روش نام می‎برد. دراین ارتباط وقتی با مدیران فدراسیون فوتبال ارتباط گرفتیم تاکید داشتند مهدی تاج در طول روز چندین‌بار از طریق آرین قاسمی و دیگر مدیران فدراسیون به‌طور مستقیم با کارلوس کی روش تماس می‌گیرد و مذاکره می‌کند. براساس اخبار موثق از فدراسیون اولویت مدیران فوتبال حفظ کی‌روش است چراکه معتقدند او تاکنون توانست عملکرد خوبی با تیم‌ملی داشته باشد. ضمن اینکه در فرصت کوتاه باقیمانده تا جام‌ملت‌ها ابقای کی‌روش بهترین تصمیم محسوب می‌شود.

    معاون وزیر خارجه: هرکاری بتوانیم برای حل مشکل انجام می‌دهیم
یکی از موانع بر سر راه تمدید قرارداد کی‌روش معطل ماندن پرداخت دستمزد این مربی است. براساس اعلام مدیران فدراسیون فوتبال، 700 هزار دلار از دستمزد سرمربی تیم‌ملی  به‌دلیل مشکلات بانکی ناشی از تحریم‌های آمریکا و بسته شدن حساب بانکی کی‌روش در سوئیس، هنوز به او پرداخت نشده است. مهدی تاج البته بهترین راهکار برای حل این مشکل را کمک گرفتن از وزارت‌خارجه می‌داند. او که حتی حضوری به این وزارتخانه مراجعه کرده، مذاکرات خود با اعضای بلند پایه وزارت خارجه را ادامه می‌دهد تا مشکل مرتفع شده و کی‌روش  هر چه سریع‌تر با خیالی راحت کارش را با تیم‌ملی ادامه دهد. 

درهمین ارتباط با  سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت‌خارجه که از علاقه‌مندان به فوتبال هم هست درخصوص مشکل پیش‌آمده برای پرداخت حق و حقوق کارلوس کی‌روش گفت‌وگو کردیم. عراقچی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «من از جزییات همکاری وزارت‌خارجه با فدراسیون فوتبال برای پرداخت پول آقای کی‌روش اطلاع دقیقی ندارم. فقط می‌دانم روسای فدراسیون فوتبال برای حل این مشکل  به وزارت‌خارجه آمده‌اند. مطمئنا سخنگو و بخش رسانه‌ای وزارت‌خارجه بهتر می‌توانند دراین خصوص اظهار نظر کنند.»
عراقچی تاکید کرد: «با این حال باید تاکید کنم تردیدی وجود ندارد وزارت‌خارجه هرکمکی که از دستش بربیایید برای مشکل پرداخت کارلوس کی روش انجام خواهد داد. ما همواره از ورزش و فوتبال کشور حمایت کرده‌ایم و بازهم این کار را انجام خواهیم داد.»

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در حاشیه مراسم بدرقه تیم‌ملی امید برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا درخصوص حل مشکل پرداخت حق وحقوق کی‌روش به روزنامه همشهری گفت: «برای اینکه این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود من هر روز با وزارت‌خارجه و اعضای بلندمرتبه این وزارتخانه تماس می‌گیرم. ان‌شاءالله به‌زودی این مشکل را حل کنیم.»
گفتنی است با طرح جدید حوزه نظام وظیفه مبنی براینکه بازیکنان ملی پوش تا پایان سی سالگی از رفتن به خدمت معاف هستند یکی از دغدغه‌های کی‌روش برای تمدید قرارداد که مشکل بازیکنان سرباز بود حل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید