• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25922
+
-

رقابت «خوک» و «بدون تاریخ، بدون امضا» در جشن خانه سینما

رقابت «خوک» و «بدون تاریخ، بدون امضا» در جشن خانه سینما

در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران 2فیلم «خوک» و «بدون تاریخ، بدون امضا» هر کدام با نامزدی در 10رشته رکورددار شدند.

به گزارش همشهری، داوران جشن خانه سینما در چند وقت اخیر بیش از 70فیلم سینمایی اکران‌شده را که در بازه زمانی مدنظر آیین‌نامه جشن قرار می‌گیرند، تماشا و در نهایت 35فیلم را در رشته‌های گوناگون نامزد دریافت جایزه کردند. در بخش بهترین فیلم، 5 اثر «بدون تاریخ، بدون امضا»، «به وقت شام»، «خوک»، «عصبانی نیستم» و «فراری» نامزد شدند.

در بخش کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد برای «ائو»، وحید جلیلوند برای «بدون تاریخ، بدون امضا»، ابراهیم حاتمی‌کیا برای «به وقت شام»، فریدون جیرانی برای «خفه‌گی»، مانی حقیقی برای «خوک» و رضا درمیشیان برای «عصبانی نیستم» نامزد شدند. فیلم‌های «خوک» و «بدون تاریخ بدون امضا» که اولی در جشنواره فیلم فجر هم حضور نداشت، رقابت تنگاتنگی با هم دارند و در 10رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

در رده بعدی رکوردداران نامزدی جشن خانه سینما، فیلم‌های «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا و «خفه‌گی» فریدون جیرانی با 7نامزدی قرار دارند و پس از اینها نیز فیلم‌های «سارا و آیدا» مازیار میری با 6نامزدی، «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان با 5نامزدی، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی با 4نامزدی و «فِراری» علیرضا داوودنژاد، «سد معبر» محسن قرایی و «بیست و یک روز بعد» محمدرضا خردمندان با 3نامزدی در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین فیلم‌های مسعود کیمیایی (قاتل اهلی)، رامبد جوان (نگار) و شهرام مکری (هجوم) از فیلم‌هایی هستند که در 2رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند. اما در میان اسامی نامزدها تعداد فیلم‌هایی که در یک رشته نامزد شده‌اند، قابل توجه است؛ از بین 35فیلم، 17اثر فقط در یک رشته نظر داوران را جلب کرده‌اند.

نامزدهای بیستمین جشن خانه سینما به ریاست علی نصیریان در حالی اعلام شده‌اند که قرار است از سال آینده به شیوه آکادمی برپا شود. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی، مدیران خانه سینما و جشن تصمیم گرفته‌اند امسال جشن بزرگی برگزار نکنند ولی جزئیات اجرای آن هنوز رسانه‌ای نشده است. همچنین اعلام شده که نامزدهای بخش‌های فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید