رئیس هیأت مدیره اتحادیه باغداران ایران، علت گرانی میوه را عدمرعایت سود در خرده فروشیها عنوان کرد و گفت: خرده فروشان قیمت میوه را سلیقهای و غیرمنطقی اعمال میکنند. مجتبی شادلو در گفتوگو با ایرنا درباره وضعیت تولید و عرضه، نحوه قیمتگذاری از مبدأ تا مصرف و علل گرانی میوه در بازار افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و 4فصلبودن کشور، میوه، سبزی و صیفی به وفور تولید میشود؛ مگر اینکه بهدلیل تغییرات آب و هوایی در مقاطعی با شرایط خاصی روبهرو شویم.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه باغداران ایران اظهار داشت: در کشور ما فضایی حاکم است که روند نظارتی یا شرایط روشنی برای عرضه از تولید تا مصرف (عرضه و تقاضا) نداریم؛ بهطور مثال، در ایام نوروز امسال سیب درختی درجه یک در بالاترین قیمتها در عمده فروشی میدان میوه و ترهبار بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، میوههای خاص بالای ۱۰۰هزار تومان و سایر محصولات کمتر از ۶۰ هزار تومان عرضه میشد، اما در همان زمان در بازار تجریش سیب درختی با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان به فروش میرسید که فاصله قیمتی زیادی را نشان میدهد.
گرانی میوه منطقی نیست
در همینه زمینه :