• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مرداد 1397
کد مطلب : 25609
+
-

کافه مجلس

نوبت سؤال از حساب‌های قوه قضاییه

محمود صادقی، ‌نماینده تهران در حساب توییتری‌اش نوشت:«سؤال اینجانب از وزیر اقتصاد درباره مبنای قانونی و شرعی افتتاح حساب‌های سپرده قوه قضاییه روز یکشنبه ۱۴ مرداد در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.» او در توییتی دیگر نوشته بود: اول اردیبهشت نوبت سؤالم درباره حساب‌های قوه قضاییه بود، به‌درخواست رئیس مجلس به تعویق افتاد به‌شرط آنکه ظرف 2هفته گزارش عملکرد حساب‌ها را بدهند. پس از 3‌ماه خبری نشد. سؤال در دستور هفته آینده قرار گرفت. بااصرار لاریجانی یک هفته دیگر به تعویق افتاد.اگر گزارش ندهند هفته بعد مطرح خواهد شد.

  انصراف از انصراف

علیرضا رحیمی، ‌عضو هیأت رئیسه مجلس در حساب توییتری‌‌اش نوشت:«انصراف از انصراف؛ مدل جدید طرح سؤال در مجلس. طراحان سؤال از رئیس‌جمهور پس از انصراف کتبی برخی متقاضیان از سؤال، از آنها امضای انصراف از انصراف گرفته‌اند و تحویل هیأت رئیسه مجلس داده‌اند!!! ایراد حقوقی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به همین مدل از سؤال بود.»

  یاد عملیات کربلای 5افتادم

مجتبی ذوالنور، نماینده قم و طراح اصلی سؤال از رئیس‌جمهور گفت: هفته‌ای که بر نمایندگان گذشت به‌دلیل حجم آتشی که بر سر نمایندگان ریخت و فشار سنگین دولتی‌ها برای انصراف نمایندگان از سؤال خود، یاد عملیات خیبر، بدر و کربلای5 افتادم. او با تأکید بر اینکه ترکیبی از 3فراکسیون سیاسی مجلس پیگیر سؤال از روحانی هستند، در گفت‌وگو با خانه ملت افزود:برخی نمایندگان زیر فشار دولت برای پس گرفتن امضا به خانه‌های خود نمی‌رفتند.

  گزارش دوتابعیتی‌ها در نوبت صحن

قرائت گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلأ‌های‌ قانونی‌ در این‌ موضوع در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد؛ گزارشی که پیش از قرائت رسمی در صحن علنی مجلس قریب به 40روز پیش از طریق خبرگزاری فارس منتشر شد و بازتاب خبری زیادی داشت. بعد از انتشار نام قریب به 270مدیر دوتابعیتی درقالب این گزارش برخی افراد که نامشان ذکر شده بود این ادعا را تکذیب کرده‌اند. هیأت تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی ترکیبی از منتقدان دوآتشه دولت در بهارستان هستند.

  تعارف روحانی با تیم اقتصادی‌اش

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه با سؤال از رئیس‌جمهور تمام مشکلات حل نمی‌شود، اصلی‌ترین مشکل دولت را تعارف آقای رئیس‌جمهور با برخی از ارکان اقتصادی کابینه خود دانست.او در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: سؤال از رئیس جمهور حق تمام نمایندگان است اما این کار در جامعه نباید به‌گونه‌ای نمایش داده شود که با سؤال از رئیس‌جمهور تمام مشکلات حل می‌شود؛ طبیعتا این هدف محقق نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید